woensdag 4 september 2019

Kérastase Résistance krachttraining voor je lokken


Na de zomer kan niet alleen mijn huid maar ook mijn haar wel een onderhoudsbeurt gebruiken. Ik probeer mijn haar altijd zo goed mogelijk te beschermen tegen de zon (in combinatie met chloor en zeewater dubbel zo uitdrogend en beschadigend voor je haar) maar met een fearless 3 jarige die ik continu in de gaten moet houden schiet dat er soms bij in.

Ik maak mijn flacons zonverzorging voor het haar eerst leeg en dan begint het versterken om de weerstand van mijn haar een boost te geven zodat het weer klaar is voor de gure wind, regen en uitdrogende effecten van de centrale verwarming in de koude maanden. Eigenlijk is het verzorgen van je haar een continu proces door alle externe invloeden die je haar kunnen verzwakken en beschadigen.


Kérastase heeft twee fijne productlijnen om je haar van binnenuit te voorzien van nieuwe kracht. Résistance en Résistance Extentioniste. Die laatste is onlangs gelanceerd en speciaal ontwikkeld voor lang(er) haar, over die lijn binnenkort meer. Résistance anti-haarbreuk bouwt de structuur van het verzwakte haar opnieuw op waardoor het weer sterker zal worden.

Uiteraard ligt het resultaat ook een beetje aan de conditie van je haar, als de schade na een aantal jaar intensief verven/ontkleuren/stylen met hittetools zo ernstig is kan je beter in goed overleg met je kapper besluiten een deel af te laten knippen en dan met de juiste producten je haar in goede conditie houden.


Résistance helpt je om haar dat snel breekt in goede conditie te houden maar je kan je haar natuurlijk ook zelf een handje helpen. Nat haar moet je lief behandelen, als je lokken na het wassen nog nat zijn dep je ze het best zachtjes droog, niet te wild doen met die handdoek, dat vind je haar niet leuk. Ook ruw borstelen en kammen is funest voor breekbaar haar. Een borstel met flexibele onderdelen veert mee met je haar waardoor het wel ontwart maar niet met bruut geweld (ik vind de Wetbrush echt een briljante uitvinding).

De Bain Force Architecte van Résistance bevat het vita-ciment® complex dat je haar van binnenuit herstelt en je haar mild reinigt. Daarnaast is het de juiste voorbereiding op je volgende verzorgende stap. Een schone, handdoekdroge basis is beter in staat om alle verzorgende stoffen op te nemen dan ongewassen haar.


Ciment anti-usure is een herstellende verzorging die je 1 tot 2 minuutjes laat inwerken op je gewassen haar om de punten en haarlengten te versterken. Als je haar echt toe is aan een intensieve verzorging gebruik je het Masque Force architecte, een romig masker dat je haar voorziet van een flinke dosis herstellende bestanddelen. Een fijne productlijn om je haar weer tot leven te brengen na een zomer voor beschadigende invloeden.

De producten uit het Résistance gamma hebben een lekkere fruitige geur en zijn verkrijgbaar bij erkende Kérastase kapsalons.