vrijdag 30 augustus 2019

Ultrasun Kids SPF50


De meeste vakanties zullen ten einde zijn maar er is een grote groep die nog op vakantie moet gaan, veelal gezinnen met kleine kindjes die de drukte tijdens de schoolvakanties vermijden en toch nog lekker naar de zon reizen. Ikzelf doe hier ook graag aan mee, vooral omdat mijn kleine energieke diva dan een stuk beter in het oog te houden is. Ik vrees voor paniekaanvallen tijdens het hoogseizoen dus gaan we als de drukte een beetje is afgenomen maar de temperaturen (hopelijk) nog goed.


Ultrasun kon ik voorheen wel van naam maar ik had het zelf eigenlijk nog nooit uitgetest, bij een online apotheek had ik eens een paar travelsizes geshopt om te proberen en dat beviel zo goed dat ik eens verder ben gaan kijken bij dit Zwisterse merk dat al jarenlang tot de top op het gebied vab suncare innovaties behoort.

Aangezien ik erg kritisch ben wat ik op mijn kleine meid smeer en mij erg kon vinden in de uitleg van Ultrasun over het vermijden dan bepaalde chemische stoffen vond ik het merk het proberen meer dan waard. Ultrasun kids SPF50 is een hoge bescherming die ook waterbestendig is (uiteraard is en blijft het raadzaam om na elke duik en toch zeker om de anderhalf uur opnieuw te smeren) en verzorgend is.


Ik heb de ingrediëntenlijst even nagelopen met behulp van de van Skin Deep database van EWG en alle bestanddelen zijn veilig in gebruik. Ik check wel vaker ingrediënten van merken die ik nog niet zo goed ken om een beetje inzicht te krijgen in de technologie die ze gebruiken en Ultrasun is goed bezig. Zo is één van de gebruikte filters Tinosorb, een nieuwe generatie UV filters die niet in de huid dringt maar er een UV straling absorberend laagje op legt. Door dit type filter te combineren met het minerale filter titanium dioxide (dat ook niet in de huid dringt en de straling weerkaatst) heb je een hele mooie brede bescherming voor je huid.


Qua filters zit je bij dit product dus helemaal goed en ook aan de nodige verzorgende bestanddelen is gedacht. Extracten uit zonnebloem, druif en rozemarijn verzorgen de huid terwijl glycerine en lecithine de huid soepel houden en antioxidant vitamine E de vrije radicalen die ontstaan tijdens blootstelling aan de zon neutraliseert.

Deze waterbestendige emulsie laat zich lekker uitsmeren (en dat terwijl er geen minerale olie, emulgatoren en siliconen in verwerkt zijn) en beschermt tegen UVA-UVB en infraroodstraling. Omdat het product in een speciale luchtdichte pompflacon verpakt is kan het ook zonder conserveringsmiddelen. Ik ben echt diep onder de indruk van dit product dat heel erg fijn in gebruik is.


Ultrasun is verkrijgbaar bij schoonheidssalon en apotheek en de meeste producten zijn verkrijgbaar in handige travelsizes, standaard formaat en sommige zelfs in een XL verpakking. Een volledig overzicht van alle verkrijgbare producten, hun ingrediënten en formaten check je de Ultrasun website of ga even langs bij één van deze verkooppunten in België:

ATHENA
DE BRUYN MAJA
HILDE PARFUMERIE
ILSENSA MAKE-UP BOUTIQUE
NATHALIE MEYNS
PARFUMERIE 2000
PARFUMERIE GRIET
PLACE VENDOME
SCHOONHEIDSINSTITUUT PURA BELLA
TAIZO
VITAPHARMA. BE