dinsdag 18 juni 2019

Clarins Joli Rouge lacquer


Joli Rouge lipsticks van Clarins kennen al verschillende finishes en Clarins is er in geslaagd om nog een nieuwe dimensie aan het Joli Rouge universum toe te voegen. Na de klassieke creamy finish, de semi-transparante glanzende finish en de matte Joli Rouge is er nu een Joli rouge lacquer, een romige stick verpakt in een ranke huls die de lippen voorziet van een intense kleur met de finish van een vinyl lak. 


De formule bestaat voor 70% uit oliën die de lippen samen met zeekraal extracten voeden en verzorgen. Er zijn 8 tinten verkrijgbaar en de dop van de huls kreeg dezelfde tint als de lipstick zodat je altijd vlot de juiste kleur te pakken hebt. Slim bedacht van Clarins want de kans is groot dat je het niet bij één exemplaar kan houden als je de Joli rouge lacquer eenmaal geprobeerd hebt.


De eerste indruk was meteen een hele fijne, de lacquer voelt aan als een rijke lipbalm en zorgt direct voor een gevoel van comfort. Die romige textuur voelt trouwens niet plakkerig of zwaar aan op de lippen en ook als de glans en kleur al verdwenen zijn blijven mijn lippen soepel aanvoelen. Dat terwijl ik echt heel snel last heb van trekkerige droge lippen na het gebruik van lipstick.

De kleur blijft ook goed zitten voor een lipstick die aanvoelt als een balsem, na 2 uur is de glans verdwenen en na 3 uur is ook de kleur op bepaalde gedeeltes echt verdwenen. In die tijd heb ik wel twee mokken gemberthee gedronken maar ik denk dat je toch zeker om de 2 à 2,5 uur moet bijstiften en dat vind ik een prima score.


Qua kleurkeuze ging ik voor twee vaste favorieten, de koraalroze 760L Pink Cranberry en Soft Berry 705L een classy nude. Hoewel de make-up look vrij basic is zie je toch duidelijk hoeveel verschil een lipstick kan maken. De look met Soft Berry is bescheiden en casual terwijl Pink Cranberry mooi uitgesproken en feestelijk is. Koraaltinten doen ontzettend veel voor je, bij de look met de opvallende Pink Cranberry lijk ik een stuk minder vermoeid (een rondspokende puber met tentamenstress houdt mij uit mijn slaap...). 


Deze nieuwe varianten op de Joli Rouge verdienen een dikke voldoende, de verzorgende samenstelling is top, de kleur prachtig intens en ik zou bijna vergeten de heerlijke zoete geur van rode vruchten te vermelden. Alsof je je lippen hebt voorzien van een laagje zoete grenadine, heerlijk!

De nieuwe Joli Rouge Lacquers shop je bij Clarins counters, salons, verkooppunten en via de officiële Clarins webshop.