maandag 10 december 2018

Real Techniques Shimmer Shine set


Ooooooh kom er eens kijken wat ik in mijn schoentje vind, mooie penseeltjes gekregen van de Sint. En deze leuke set penselen komt meteen goed van pas in de aanloop naar kerst en oudejaarsavond en helemaal als ze speciaal zijn om glansmake-up mee aan te brengen. 

Qua penselen begon ik ooit met een feestdagen setje van MAC Cosmetics, daarna volgden nog een paar uiteenlopende penselen waaronder pareltjes van YSL en Sisley. Serieuze uitgaven maar wel uitgaven die hun investering meer dan waard waren. Een goed penseel doet zoveel extra voor je make-up dat het echt het sparen (of cadeau vragen) waard is.


Deze Limited edition Shimmer en Shine set bestaat uit drie penselen met glinsterend handvat en er zit ook een toilettasje bij. Dat toilettasje is wel erg 'plastic' maar ergens ben ik er toch blij mee want ik had een paar penselen die net te lang waren voor de gemiddelde toilettas en hier passen die ook perfect in dus ik heb meteen mijn make-up tasjes opnieuw ingedeeld en de penselen zitten nu vrolijk bij elkaar in dit "glitterige" (volgens Shimmer en Shine van Nick.JR is dat een woord) toilettasje.


De set bestaat uit een groot poederpenseel (300), een finishing brush voor highlighter of blush (307) en een shadow brush (305) waarmee je je oogschaduw mooi kan blenden.


Ik heb mijn eigen draai gegeven aan het gebruik van de penselen, het grote penseel gebruik ik om een mooi lichtreflecterend poeder mee aan te brengen zoals deze mooie van Dr. Hauschka (helaas een limited edition van afgelopen voorjaar). Omdat de penselen zo zacht zijn brengen ze heel luchtig aan en bij glinsterende producten is dit precies goed want het moet wel mooi glinsteren maar niet overdreven "glitterig" (daar heb je dat woord weer) zijn.

De finishing brush vind ik te groot voor een highighter maar perfect voor een blusher, ik had nog een mooie maar een naar mijn smaak net iets te glinsterende minerale losse poederblush liggen die met dit penseel perfect aan te brengen is. Door de zachte haartjes is het resultaat mooi subtiel glanzend.

Oogschaduw gebruik ik nog maar zelden dus om dit penseel wel in gebruik te kunnen nemen heeft hij een andere functie gekregen. Ik gebruik dit penseel voor mijn highlighter, juist omdat het een blending penseel is kan ik er perfect mijn highlighter mee aanbrengen onder de wenkbrauw en op de jukbeenderen. Dankzij die zachte haartjes loopt hij na subtiel blenden perfect over in mijn blush.


Ik ben vooral dol op het blusher penseel, ik moest er even aan wennen omdat het zachter is dan mijn andere blusher penselen en daarom ook om een iets andere wijze van aanbrengen vraagt maar inmiddels zijn we goed op elkaar ingespeeld. Ik ben inmiddels al aan het kijken met welke exemplaren ik mijn collectie penselen ga uitbreiden... Voor nu ben ik in ieder geval klaar voor de feestdagen, qua make-up dan, nu eerst nog eens bedenken wat we gaan eten, dragen en cadeau gaan geven...

Real techniques penselen shop je bij diverse online beauty adresjes (Boozyshop, Etos, De Bijenkorf) en via de officiƫle Real Techniques webshop (die ook naar Nederland en Belgiƫ verzend zie ik nu al is dat wel erg kostbaar).