zaterdag 8 december 2018

Clarins Skin Illusion Foundation


Vloeibare foundation en ik hebben geen goede relatie, ofwel vind ik de textuur niet dekkend genoeg ofwel vind ik het resultaat te "dichtgeplamuurd". En dan ben ik nog niet eens begonnen over het vinden van de juiste tint. Nee bedankt ik sla wel over, ik hou het wel bij een losse minerale foundation die ik zelf naar wens kan opbouwen zodat ik het gewenste resultaat bereik. En toen lanceerde een van mijn favoriete merken een foundation met de textuur van een luchtig serum, een natuurlijke finish en toch voldoende dekking voor kleine imperfecties.

Oh ja, en ze lanceren hem in maar liefst 12 tinten in verschillende ondertonen dus grote kans dat er nu wel een match is voor mijn Zuid-Amerikaans-Europees-Aziatisch  getinte huid. Op de Clarins website zit een Find your shade button om de juiste tint te vinden maar het beste is natuurlijk om even te gaan testen bij een Clarins verkooppunt al moet ik toegeven dat de tint die uit de virtuele test kwam ook de tint is die ik daadwerkelijk gebruik.


Maar even terug naar de foundation. De Skin Illusion Natural Hydrating foundation SPF15 verzorgt en beschermt de huid op meerdere fronten. Zo is de huid beschermt tegen vrije radicalen, milieuvervuiling en UV straling (door middel van een mineraal filter). Plantenextracten zorgen voor een goed gehydrateerde huid en de lichte serumtextuur zorgt in combinatie met de pigmenten voor een mooi natuurlijk resultaat met subtiele glow. Dat gaan we eens even testen.

Het eerste wat opvalt bij het aanbrengen is de frisse textuur, deze foundation is luchtig en voelt erg fris aan wat ik heel erg prettig vind. Ik voel niet graag iets 'op de huid' en deze foundation is zowel onzichtbaar als onvoelbaar. Die luchtige textuur zorgde er wel even voor dat ik twijfels kreeg over de dekking van het product maar ook dat bleek niet nodig. Hoewel deze foundation gewichtloos aanvoelt camoufleert hij kleine oneffenheden prima. De tint tenslotte is een match made in foundation heaven! Geen kunstmatig geel of roze ondertoon maar een kleur die versmelt met mijn eigen huidskleur, wauw ik ben onder de indruk!


De Skin Illusion is verpakt in een glazen flacon met pipet om de foundation te doseren, niet altijd even handig maar wel weer eens wat anders dan een pompje. Vergeet ik bijna te zeggen dat extracten van kalanchoƫ en camelia samen met mineralen uit zeezout zorgen voor de nodige voeding van de huid. Al met al krijgt deze foundation een dikke voldoende. Clarins heeft ook een Skin Illusion foundation in losse poedervorm, ik kwam even in de verleiding om die ook te proberen maar eigenlijk ben ik zo tevreden over deze vloeibare variant dat ik het daar even lekker bij hou. Ik had het niet verwacht maar ik ben fan van deze vloeibare make-up!