woensdag 12 december 2018

MAC Shiny Pretty things All Star Kit Velvet Teddy


Geen inspiratie wat beautycadeautjes betreft? Of ben je overweldigd door de hoeveelheid glinsterende cadeautjes? Dan heeft MAC een paar hele leuke items om cadeau te doen, met de speciale geschenksets uit de Shiny pretty things holiday collectie geef je eigenlijk meerdere cadeautjes tegelijk en dat is altijd leuk!

De All star kit bestaat uit een travelsize extra dimension mascara, prep+prime fixeerspray en lipstick. Er zijn drie verschillende tinten om uit te kiezen, Chili, Ruby Woo en Velvet Teddy. De laatste stond al een tijdje op mijn wishlist dus dat kwam mooi uit. Bovendien ben ik meer van de beige en nudes dan van de rode lipstick.


De Prep+Prime fixeerspray is een fijne multitasker in een handig formaat. Deze spray kan je op diverse manieren gebruiken daarom is hij zo fijn in dit reisformaatje. Hou de spray op 30cm van je gezicht en pssssshhht! De spray heeft een verfrissende werking als je even een opfrisser nodig hebt maar fixeert ook je make-up. Je kan hem zelfs gebruiken om je oogschaduw intenser te maken, spray dan een beetje over je penseel dat je daarvoor in de oogschaduw hebt gedipt.

De spray bevat onder andere extracten van komkommer, kamille en camelia dus heeft ook een kalmerende werking. Lekker om je gezicht wakker te schudden als je nog even door moet (tot middernacht ofzo op bepaalde dagen van het jaar....).


De Extra dimension mascara  zorgt voor volume, lengte en krul terwijl de wimpers mooi flexibel blijven. Wat direct opvalt is het fullsize formaat van de mascaraborstel, door de speciale vorm zal elk wimperhaartje voorzien worden van een laagje mascara maar zonder te klonteren. Ik ben benieuwd, ik moet hem nog uitgebreid gaan testen maar die review zie je hier binnenkort zeker terug.


Ik heb een paar MAC lipsticks in mijn collectie zitten waaronder persoonlijke favoriet Vegas Volt (een knallende koraaltint) en Velvet Teddy stond eigenlijk al een tijdje op de wishlist dus deze mini was de ideale manier om hem eens uit te proberen.

Velvet Teddy is een beige tint met matte finish, mooi bij een subtiele look of juist als rustig element in een heavy look. De lipstick is heel erg creamy qua textuur en heeft een subtiele vanille geur. Alleen is het even uitkijken als je lippen de neiging hebben om snel uit te drogen. Zorg dan dat je goed smeert met een verzorgende lipbalm als je deze matte lipstick niet draagt om droge lippen tegen te gaan.


Naast deze leuke set met travelsize make-upjes is er nog veel meer moois verkrijgbaar. Gewoonlijk ben ik niet zo dol op MAC limited editions omdat ze voorheen zo snel uitverkocht waren dat ik niet eens meer de moeite nam om ervoor te gaan shoppen. 

De items uit deze look zijn voor zover ik weet nog goed verkrijgbaar dus ik denk dat ze voor een flinke voorraad gezorgd hebben maar uiteraard blijft het toch een kwestie van niet te lang wachten want op=op. Ik ga nog even naar een counter om de set met penselen, de glow getter set en de face compact te bewonderen en testen. 


MAC is verkrijgbaar via de MAC Cosmetics webshop, via de MAC stores, counters en online via Douglas (ook bij enkele filialen). 

MAC Shiny Pretty things All Star Kit Velvet Teddy review & swatch