zaterdag 30 juni 2018

Snelle skincare boost met Korres gezichtsmaskers


Korres is een favoriet merk maar toch was ik het afgelopen winter een beetje uit het oog verloren, misschien omdat mijn favoriete lijn van het merk de zonverzorging is. Nu heb ik deze leuke maskertjes ontdekt en die doen het natuurlijk ook heel erg goed in de reisbagage.
De maskers en scrub hebben een travelsize formaat en bevatten genoeg inhoud voor een paar behandelingen. Ideaal dus, zeker als je ze mee op reis wilt nemen of de maskers wil combineren.


De kiwi scrub is een frisse scrub op basis van kiwi, sinaasappel en appel die zachtjes dode huidcellen van de huid verwijderd. Toch kan het exfoliëren de huid een beetje laten schrikken dus zorgen Aloe Vera en amandelolie ervoor dat je huid meteen gekalmeerd wordt.

Na het gebruik van deze scrub heb ik een lekker zacht maar ietwat trekkerig huidje. Mijn huid is echt mega gevoelig dus scrub ik niet vaker dan eenmaal per week, moet er trouwens wel eerlijk bij vermelden dat ik er ook echt op moet letten om niet te hardhandig te werk te gaan als ik scrub... Dat is een beetje een vervelende eigenschap van mij.

Babassu is een romig masker met een zoete vanillegeur, na het gebruik van dit masker voelde mijn huid zacht en comfortabel en de droogtelijntjes waren minder zichtbaar. Lekker voor na een dagje in de winterse kou of op een regenachtige zomerdag als 'troost'.

Het Babassu masker is rijk aan vetzuren die de huid intensief voeden en hydrateren. Hyaluronzuur en plantaardige oliën zorgen voor een extra hydratatie boost zodat je huid na gebruik echt heel erg zacht en soepel aanvoelt.


Het masker met groene klei is een diepreinigend masker dat poriën vrijmaakt en tegelijkertijd talg en vuil verwijderd. Groene klei is rijk aan mineralen waaronder calcium, magnesium, koper en fosfor die de huid stimuleren en heel erg absorberend werken. Jojoba olie zorgt ervoor dat je huid niet uitdroogt tijdens deze grote schoonmaak.

De zoete amandelgeur was eigenlijk vrij onverwacht bij het kleimasker. Na 15 minuten was het gelukkig niet helemaal kurkdroog en kan je nog zonder problemen lachen en praten (sommige kleimaskers zorgen er echt voor dat je nog net met je ogen kan knipperen).

Goji berry staat bekend als superfood en is niet alleen goed in je voeding maar ook direct op de huid doet het veel goeds. Het heeft een sterke anti-ageing werking dankzij de hoge dosis vitamines, antioxidanten en aminozuren.

Het Goji Berry masker heeft een vrij stevige geur van rode bessen, toen ik dit masker verwijderde was mijn huid zacht en glad maar op de wangen wel een tikje rood en gevoelig. Ik vermoed dat dit masker nog net even te actief is voor mijn huid.

Het masker met watermeloen heeft een verkoelende en hydraterende werking. Mineralen, watermeloen en macadamia zorgen voor een direct verkoelend en verkwikkend effect. Ideaal als je huid een beetje teveel zon heeft gehad.


Het enige nadeel dat ik kan bedenken is de geur van de maskers, ze zijn vrij stevig geparfumeerd en dat vind ik eigenlijk wel jammer want Korres is zo ontzettend goed in het weglaten van onnodige ingrediënten. Ik gebruik soms 2 of zelfs 3 maskers tegelijk en dan is de combinatie van geuren wel een beetje heavy.

Ik vind het travelsize formaat en bijhorend prijskaartje (alle maskers shop je voor nog geen €10) een groot pluspunt  net als de samenstelling van de maskers die vrij is van minerale olie, siliconen, parabenen, dierlijke bestanddelen, retinol, synthetische kleurstoffen, flalaten, en sulfaten.


Zoals ik al opmerkte is Korres vooral een merk dat ik tijdens de zomermaanden gebruik omdat hun suncare ontzettend fijn is. Mijn suncare favorieten zijn de yoghurt aftersun en SPF sprays, lekker smeerbare producten die mijn huid goed verzorgen en beschermen.Een nog voor mij onbekend product is de de Walnut en coconut oil spray met SPF20, deze lijkt mij ook heel erg fijn voor aan het eind van de vakantie.

Korres heeft ook een hele mooie make-up lijn, ik heb een zwak voor blushers en dan het liefst koraal of peachtinten. Korres heeft een hele mooie Blush in peach. Daarnaast is er ook nieuwe lijn van nagellak met gel effect duurzaamheid en glans. Genoeg moois om te ontdekken dus, je shopt Korres bij de apotheek. Het volledige assortiment van Korres vind je op de website van
Greendock. Daar kan je ook terecht voor informatie over verkooppunten in de Benelux.