woensdag 4 juli 2018

De geur van de zon...


Elke zomer kleuren de schappen van de parfumerie zonnig geel en oranje door alle zonverzorging die er dan verkrijgbaar is. Uiteraard zijn er ook veel mooie make-up looks maar ik wordt vooral erg blij van de zomerse parfums die er dan te krijgen zijn. Vaak zijn het wel limited editions dus haastige spoed is zelden goed gaat dan voor een keertje niet op. 

Veel merken hebben er een traditie van gemaakt om elke zomer een limited edition geur uit te brengen en mijn persoonlijke favorieten zijn die van D&G Light blue, Lancaster en Estée Lauder Bronze Goddess. Clarins heeft een vaste zomergeur in het assortiment, de Eau Ensolleillante is een zonnige geur die je in de zon kan dragen zonder dat hij vlekken veroorzaakt. Deze geur is dezelfde als die van de Clarins zonneproducten. 


Ook Lancaster Le Parfum Solaire is dezelfde geur als die van de Lancaster Suncare alleen dan als eau de toilette zodat je er het hele jaar door plezier van hebt. Ylang-ylang, vanille, jasmijn en muskus vormen de belangrijkste elementen van deze enorm zonnige geur die elke gebruikster van Lancaster zonverzorging direct een zomers gevoel zal bezorgen. 

Estée Lauder Bronze Goddess is meestal een zwoele exotische mix van kokos, tiarébloemen en sandelhout en elk jaar is de geur nét even anders door de toevoeging van andere geurnoten. De variant van 2017 had vanille en citrus als twist, net iets frisser dan de eerdere edities van Bronze Goddess. De zonnige cocktail van kokos, tiarébloemen, mandarijn, sinaasappel, bergamot, citroen, jasmijn, sinaasappelbloesem, sandelhout, vetiver, amber en lavendel is zonnig maar vooral erg glamorous en een tikje sensueel. 

Clarins Eau Ensolleilante is een opwekkende geur dankzij de sappige mandatijn, grapefruit en watermeloen als fruitige geurnoten. Ylang-ylang, patchouli, mimosa en kamille zorgen voor een bloemige en vooral relaxte zomervibe. 


De laatste keren dat ik in de parfumerie was had ik een ongeduldige peuter als gezelschap dus ik kwam niet verder dan de suncare en make-up displays, maar ik moet zeker snel even terug om de nieuwe edities van D&G en Lancaster te gaan ruiken. 

D&G Light Blue Italian Zest is een frisse explosie van citroen en appel en een vleugje muskus zorgt voor het sensuele tintje. Jasmijn, zwarte bessen en citrus zorgen voor een zonnig, fruitige summer vibe, de nieuwste Lancaster zomergeur kreeg niet zomaar de naam Sunrise. Maar de all-time favoriet is natuurlijk Jil Sander Sun, ikzelf heb hem niet want het is de signature scent van mijn zusje, maar als ik hem ruik denk ik direct aan de zomer en aan haar. Good vibes! Zomerparfums, ik hou ervan!