donderdag 14 juni 2018

Lolita Lempicka Mon Eau


Lolita Lempicka Mon Premier Parfum is al jaren één van mijn favoriete parfums, toen het merk de geur Mon Eau lanceerde was ik dan ook enorm nieuwsgierig. De iconische Premier parfum is een unieke geur door zoethout, anijs, viooltjes en kersen. Mon Eau is een nieuwe variant op dit thema maar dan fruitiger en bloemiger.


Zwarte bessen, framboosbladeren en anijszaadjes zorgen voor een zachte en delicate opening. Het bloemige hart bestaat uit Romeinse kamille, Sambac jasmijn en poederige iris. Dat poederachtige wordt voortgezet door toetsen van witte muskus, sandelhout en viooltjes. 

De geur is een stuk delicater dan Le Premier parfum en ik moet eerlijk toegeven dat ik eigenlijk niets van deze geur herken in Mon Eau. Voor mij is dit een volledig nieuwe geur, stiekem wel een beetje jammer want hoewel dit een zachte vrouwelijke geur is geworden had ik graag een lichte en sprankelende variant op Le Premier parfum geroken.


Mon Eau is een mooie geur voor lente en zomer en is op zichzelf een unieke bloemige geur zonder al te overheersend te zijn. De flacon is natuurlijk wederom een plaatje om te zien, een lilaroze geslepen flacon met gouden accenten, hebberigmakend mooi!

Hoewel de geur niet is wat ik ervan had verwacht draag ik de geur graag, misschien is het wel goed dat het een hele andere geur is die ik mij had voorgesteld, dan kan ik in het najaar weer extra genieten van de geraffineerde compositie van zoethout en anijs die Le Premier Parfum zo bijzonder maken.

Deze geur shop je in België exclusief bij Planet Parfum.