woensdag 20 juni 2018

Collistar Rossetto Unico review


Collistar is één van mijn favoriete beautymerken en dat is een hele prestatie want ik ben ontzettend kieskeurig maar wat suncare, bodycare en make-up betreft vind ik het merk heel erg fijn. Een tijdje terug lanceerden ze een nieuwe lipstick en dat deden ze goed want er zijn maar liefst 18 tinten van de Rossetto unico, ofwel de unieke lipstick.

De lipstick is volgens Collistar uniek vanwege de rijke crèmige textuur en intense kleur. Dan voelt de lipstick ook nog eens comfortabel aan, is long lasting en is verzorgend dankzij lotus en extract uit de orleaanboom. De huls is prachtig om te zien en door de magneetsluiting zit je niet ineens met een lipstick ongelukje maar blijft de dop mooi op zijn plaats.



Mijn Rossetto Unico avontuur begon moeizaam want hoe kies je uit die mooie tinten? Het liefst had ik het complete display op mijn toilettafel willen hebben maar dat kan altijd nog, ik begon met de tinten 03 Rame Indiano, 07 Pompelmo, 08 Geranio en 11 Corallo Metallico (hieronder zie je alle verkrijgbare tinten, bovenste rij is nummer 1 tot en met 9  en de onderste rij nummer 10 tot en met 18). Vandaag laat ik je de tinten 03,07 en 08 zien, de koraalkleur laat ik je binnenkort zien.



Oh my wat is deze lipstick enorm creamy! En door de zoete vanillegeur zou lijkt het wel een romig dessert wat je op je lippen smeert. Bijzonder is dat de romige textuur heel goed aan de lippen hecht en niet plakt of glibberig aanvoelt.

De kleur loopt ook niet uit maar blijft goed zitten wat erg fijn is zeker omdat veel van de kleuren uit het assortiment toch wel opvallend zijn, niets zo erg als lipstick die op plekken gaat zitten waar hij niet hoort te zitten.

Collistar Rossetto Unico Pompelmo Rosso 07
Collistar Rossetto Unico 08 Geranio
Qua kleur ben ik vooral erg blij met de roze tinten, 07 Pompelmo Rosso is een wat zachtere meer peachy roze tint en Geranio een lekker opvallende roze koraalkleur. Let vooral niet op mijn niet zo uitgeslapen look, ik had er die nacht maar 4,5 uur slaap opzitten.... net iets te weinig dus maar het valt wel op hoe een pittige lipstick de aandacht van een minder uitgeslapen blik kan afleiden. 

Hieronder draag ik namelijk de mooie 03 Rame Indiano en op die foto zie ik er toch iets minder fris uit dan op de twee met de meer opvallende lipsticks. Ach de waarheid is niet altijd even pretty, hopelijk slaap ik vannacht weer beter en dan zijn de zwellingen en verkleuringen onder mijn ogen ook weer minder. Ik weet nu in ieder geval dat ik na korte nachtjes beter naar Geranio of Pompelmo Rosso kan grijpen haha. 


Eindoordeel: de kleuren en pigmentatie zijn fantastisch en ook de romige formule is heel erg fijn. Minpuntje is dat de lipstick bij mij niet heel erg langhoudend is, ik moet echt na twee uurtjes opnieuw stiften want dan is de kleur al behoorlijk vervaagd. Nu vind ik dat met zo'n mooie huls absoluut geen straf, en ook is het aanbrengen van de lipsticks door de romige textuur even een glamourmomentje.

Ze scoren wat mij betreft een dikke voldoende, ik denk dat ik binnenkort ook de fuchsiaroze 10 Lampone (framboos) en nudekleurige 02 Chiffon ga aanschaffen. Je shopt Collistar bij de parfumerie en via de officiële Collistar webshop (gratis verzending vanaf €50 en direct €10 korting als je je abonneert op de nieuwsbrief).