woensdag 16 mei 2018

Flower By Kenzo Le Cushion


Ik heb een groot zwak voor travelsizes en producten die gemakkelijk mee te nemen zijn in de handtas. Mijn tas is een soort mobiele parfumerie/apotheek/survivalkit dus dan zijn praktische verpakkingen een logische keuze al lijkt het optillen van mijn tas soms al serieus op gewichtheffen.

Qua parfum heb ik meestal een travelspray bij de hand die ik dan zelf vul met één van mijn parfums, de ene navulbare spray bevalt beter dan de ander en helaas heb ik wel eens met een lekkage gezeten ook al waren de sprays nog zo innovatief. Nu is er iets nieuws in parfumland en ikzelf vind het echt bijzonder briljant. Het begon een aantal jaar geleden met make-up in cushion vorm en nu is er het eerste parfum in een cushion verpakking!


De verpakking oogt clean en de klaproos die symbool staat voor de geur siert het dekseltje. Als je de verpakking zo ziet denk je echt niet direct aan een parfum maar eerder aan een foundation. Het werkt ook net even iets anders dan een cushion foundation of blush, bij make-up doop je je sponsje in een met make-up doordrenkt "kussentje". Deze cushion zit verstopt onder een laagje met gaatjes, zodra je op het beschermende laagje drukt komt er een geparfumeerde gel door de gaatjes, deze kan je dan heel eenvoudig met het bijgeleverde sponsje op de huid aanbrengen.


De frisse geltextuur is niet minder geparfumeerd dan een klassieke spray, nu is Kenzo Flower toch één van de weinige geuren die echt een hele dag aanwezig blijft op de huid. Het parfum is een eerbetoon aan de klaproos, een bloem die zowel op het platteland als middenin de stad voorkomt en die grappig genoeg zelf geurloos is.


Kenzo bedacht toen een geur bij de bloem en dat leverde een sensuele poederachtige geur op door de geurnoten van Bulgaarse roos, viooltjes, vanille en witte muskus.

Kenzo Flower is een parfum dat heel erg draagbaar is maar toch uniek in zijn soort, de poederachtige touch zorgt ervoor dat de geur niet heel erg zwaar en overheersend is maar wel sensueel en vrouwelijk. Een fijne geur om het hele jaar door te dragen op elk moment van de dag, en dankzij deze nieuwe cushion kan je jezelf er ook elk gewenst moment mee parfumeren. Ik ben benieuwd welke geuren zullen volgen... Deze beauty shop je exclusief bij Planet parfum.


* disclaimer: dit product is mij toegezonden voor review doeleinden *