zondag 13 mei 2018

Yves Rocher Go Maracuja!


Yves Rocher is een merk dat je niet vaak in mijn badkamer en toilettas tegenkomt, vreemd eigenlijk want het merk heeft naast hele fijne prijsjes eigenlijk enorm veel te bieden. Toen ik ergens las over de nieuwe Go Maracuja lijn besloot ik toch even op onderzoek uit te gaan.


Als je net als ik 30+ bent kan je je misschien ook de lootjes en folders van Yves Rocher nog goed herinneren. Het was eerst echt een soort postorder merk en nu in het digitale tijdperk zijn ze online heel sterk maar er zijn ook boutiques en sinds kort is er eentje in mijn woonplaats waardoor het merk toch even iets bereikbaarder is geworden.


Maar ik dwaal weer af, Go Maracuja is een limited edition voor de zomer en een zomers gevoel krijg je zeker van deze leuke productlijn. De eau de toilette is het zonnige middelpunt van de collectie en om het geurige avontuur compleet te maken is er een uitgebreide lijn van lichaamsverzorging met dezelfde geur van gember en passievrucht.

De geur is subtiel en fris maar met een fijne tropische touch, vaak zijn geuren met passievrucht zoet maar deze geur heeft een aangename frisheid over zich. Wel erg jammer dat de geur enorm snel vervliegt, ik denk dat je met de bodyproducten meer plezier hebt van het parfumerende effect dan de eau de toilette zelf, gelukkig zijn er heel veel bodyproducten zoals een showergel, hydraterende lichaamsgel, haarparfum en bodyscrub.

De bodyscrub is bijzonder fijn, de samenstelling is prima en de exfoliërende deeltjes zijn niet van plastic zoals bij veel scrubs maar van plantaardige oorsprong. De gel laat zich goed over de huid verdelen en de hoeveelheid korreltjes is precies goed zodat je grondig maar niet te hevig kan scrubben en na het douchen een lekker zacht en glad huidje hebt.


De make-up collectie bestaat uit drie tinten nagellak (turqouise, goud en koraalrood), twee tinten bronzing poeder en drie Glossy lip pens.


De Glossy lip pens zijn handige lipproducten die een mooi kleurtje op je lippen achterlaten. Ze zijn heel mooi glanzend en semi-transparant. Wel kleur dus maar niet volledig dekkend zoals een lipstick. Ook verzorgen ze de lippen dankzij shea en mango butter.


Een mooie bronzing poeder is natuurlijk ook een must in de zomer, met een bronzing poeder accentueer je je sunkissed glow en deze heeft een mooie matte finish.

Al met al vind ik dit een hele toffe collectie met mooie items. Pluspunt vind ik dat Yves Rocher ook ecologisch verantwoord bezig is, de tube is van 25% minder plastic dan reguliere tubes, alle kleine beetjes helpen. Op de website lees je alles over de manier waarop het merk duurzame keuzes maakt.


De producten uit deze zomerse collectie shop je al vanaf 2,50 via de webshop en uiteraard in de Yves Rocher boutiques.

De absolute winnaars vind ik de scrub (sowieso onmisbaar tijdens de zomer), de gouden nagellak en de koraalrode lip pen. Ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit en samenstelling van de producten. Ik denk dat ik vanaf nu een stuk vaker in de Yves Rocher winkel te vinden ben...


*disclaimer: deze producten zijn mij toegezonden voor review doeleinden