maandag 30 april 2018

Jane iredale GreatShape contouring kit warm


De contour hype is een beetje langs mij heen gegaan, als verse mama van een kleine meid en twee pubers was make-up een tijdje een kwestie van snel snel snel en uitgebreid contouren zag ik niet echt zitten. Al is het alleen al omdat al die lagen er dan s'avonds weer af moeten en ik mij schuldig voel als ik dan per ongeluk een keertje met make-up op ga slapen. Nu heb ik iets ontdekt waardoor ik toch lichtjes kan contouren en deze make-up is nog heel erg huidvriendelijk ook. Ben je net zo nieuwsgierig als ik? Lees dan zeker even mee.

Jane iredale make-up en ik zijn geen vreemden voor elkaar, de Purepressed base foundation is al jaren mijn trouwe foundation die mijn huid er dankzij de subtiele maar dekkende formule egaler uit laat zien. Minerale pigmenten in combinatie met verzorgende bestanddelen zijn de reden dat ze de make-up bij Iredale ook wel omschrijven als 'The skincare make-up'. Minerale pigmenten trekken niet in je huid maar leggen een mooi filmpje over het huidoppervlak zonder haar af te sluiten. Daarom is het ook geen ramp als je een keertje je make-up vergeet te verwijderen, het is natuurlijk niet de bedoeling om er een gewoonte van te maken maar het is geen drama voor je huid.


De GreatShape contouring kit zit in een prachtig roségouden doosje en is voorzien van een spiegel. Het penseel shop je apart maar ik kan je nu alvast verklappen dat de penselen van iredale de investering meer dan waard zijn.

De kit in "warm" bestaat uit een champagnekleurige highligter, een peachkleurige blush en een bruin contouringpoeder. Op de eerste foto zie je de tinten met flits, op de tweede zonder. De kleuren zijn alledrie goed qua pigmentatie en hebben een mooie subtiel matte finish.



Ik ben een beetje gaan spelen met de contour kit om het een beetje in de vingers te krijgen, mijn doel is geen heavy contouring om een geheel ander gezicht te krijgen maar om de goede punten die ik heb te benadrukken en de minpunten een beetje weg te werken. 

 

Mijn grootste frustratie is mijn hoge voorhoofd, vaak knip ik deze zelfs gedeeltelijk weg op foto's voor mijn blog omdat ik er zo van baal. Gelukkig zit er bij de contour kit een handige bijsluiter waardoor je direct kan zien wat je bij elk gezichtstype kan doen om je frustraties aan te pakken.

Mijn hoge voorhoofd kan ik een verdoezelen door de donkere tint bij de haargrens aan te zetten en langs de slapen. Omdat mijn gezicht heel lang is ziet het er met enkel foundation vrij vlak uit, blush is voor mij dus echt een must (als ik moet kiezen tussen make-up favoriet mascara en blush ga ik voor die laatste) om mijn gezicht een beetje meer vorm te geven en de lengte te onderbreken.


Aan de slag dus, maar toen sloeg het make-up noodlot toe, ik had in December mijn Purepressed base stuk laten vallen en in Januari een nieuwe gekocht. Maar ook deze had geen lange levensduur want ik heb hem weer laten vallen. Ik denk dat dit een teken is dat ik misschien maar moet gaan overstappen op de Amazing Base van jane iredale, een losse poederfoundation want dit vind ik ook zonde. 


Voor ik de contour kit gebruik breng ik eerst een basis aan van de Purepressed base als foundation over het hele gezicht en de Glow Time BB cream als concealer. Ook heb ik een laagje mascara aangebracht en mijn wenkbrauwen even aangezet, anders is het echt erg flets hoor en dat wil ik je niet aandoen haha.


De Dome brush van jane iredale gebruik ik al een tijdje en het is echt mijn favoriet om blusher mee aan te brengen. Met goed gereedschap lijken sommige dingen bijna vanzelf te gaan. De Blending en contouring blush is natuurlijk ideaal in combinatie met de contouring kit. De zachte haren van het penseel nemen veel poeder op en zorgen voor een mooi zacht resultaat. 

Dat vind ik ook meteen het fijne aan jane iredale make-up. Het draait niet om heftige catwalk make-up looks maar om de make-up die ervoor zorgt dat je jezelf blijft alleen dan op je allermooist. Zonder teveel poespas, gewoon accenten op je pluspunten en verdoezelen van je minpuntjes. 


Op de eerste foto heb ik bijna geen make-up op (alleen op de wenkbrauwen en ogen), op foto nummer twee draag ik foundation en heb ik de kleuren uit de contour kit aangebracht maar nog niet uitgewerkt. Op foto nummer drie heb ik de tinten met de blending brush uitgewerkt en in elkaar laten overlopen. 

Over de contouring kit ben ik echt erg tevreden, dat hoge voorhoofd stoort mij nog steeds en ik zie nu op de foto's dat ik echt moet overstappen naar de Amazing base foundation. Ik heb een wat droog voorhoofd dus als ik de Purepressed base dan te stevig aanbreng oogt het wel erg mat, de Amazing base schijnt een meer satijnachtige finish te hebben die beter geschikt is voor de drogere huidtypen. 

De Blush en highlighter zorgen er echt voor dat mijn gezicht niet meer zo heel erg lang oogt en dankzij hun textuur oogt het resultaat toch erg natuurlijk. De mooie warme peachy tint zorgt er trouwens ook meteen voor dat ik er een stuk frisser en meer uitgeslapen uitzie of lijkt dat maar zo?


Jane iredale make-up shop je bij schoonheidsinstituten. Ik weet zeker dat als je kennismaakt met de foundations en make-up dat je niet anders meer wilt. Ik gebruik zelf wel het een en ander aan andere merken maar qua basis ben ik tot mijn eigen verbazing al jaren trouw aan dit merk. Nu ik door deze set de blusher ook eens heb kunnen uitproberen denk ik dat ik daarin ook niks anders meer wil. Wat een mooie pigmentatie en kleur. 

Met de zomer in aantocht ga ik eens kijken voor een mooie blusher en bronzer. De perzikkleurige blushers Whisper en Copper wind flirten met mij evenals de bronzers Peaches en cream en SoBronze2 golden brown. Ik ga intussen nog wat oefenen met contouren. Wordt vervolgd vermoed ik zo....