woensdag 18 april 2018

Biotherm Suncare


Biotherm suncare bestaat al heel wat jaartjes maar ik was het merk eigenlijk een beetje uit het oog verloren toen ik mijn verzorging vaker in schoonheidssalons shopte dan in de parfumerie. Toen ik vorig jaar las over de Waterlovers suncare was mijn interesse wel gewekt maar ik had al een voorraad verzorging ingeslagen. Ik liet het dus maar even voor wat het was.

Laatst was het zonverzorging shoppen met stapelkorting bij Ici Paris XL en toen heb ik meteen mijn slag geslagen en de Biotherm Waterlover Sun Milk met SPF30 en SPF15 geshopt want ik was eigenlijk al sinds de lancering vorig jaar erg nieuwsgierig naar deze producten.


Biotherm haalt haar belangrijkste ingrediënt uit de zee dus is het merk ook afhankelijk van de kwaliteit van het water. Fijn dat ze zich op meerdere fronten inzetten voor schone zeeën door de verpakkingen aan te passen voor een kleinere ecologische footprint en het lanceren van de Waterlover sun milk die geen bestanddelen bevat die het leven in zee aantast. De formule is voor 96% biologisch afbreekbaar en de verpakking is 100% recyclebaar.

Dit jaar is de Brume Solaire Hydratante SPF50 het nieuwste product binnen de suncare lijn van Biotherm. Deze hydraterende mist bevat uiteraard het Life Plankton™ om je huid te beschermen en daarnaast zorgt hyaluronzuur voor hydratatie en vitamine E herstelt de huid. De lichte waterbestendige nevel verkoelt de huid en een SPF50 zorgt voor een goede bescherming.

Ik ga de producten deze week eens uitvoerig testen, ik ben heel erg blij dat ze een ecofabulous formule hebben ontwikkeld die nog even lekker ruikt als de formule van heel wat jaartjes geleden. De Door de frisse citrusgeur heb ik direct de zomer in mijn bol. Biotherm suncare shop je bij de parfumerie.


* de producten uit dit artikel heb ik zelf gekocht