vrijdag 2 maart 2018

MAC Viva Glam V


Soms verlies je een grote liefde een beetje uit het oog door allerlei kortstondige flirts (ja ik heb het over al die limited editions, oh zo leuk maar meestal toch geen materiaal voor een langdurige relatie). Viva Glam V is er zo eentje, jarenlang mijn vaste lipstick want deze tint kon altijd en overal. Viva Glam V was de ultieme nude met glinsterende finish al voordat nudes een hype werden. 


Maar toen was hij bijna op en door de nieuw lichting lipsticks kwam hij steeds verder achterin de lipstick lade terecht... Tot ik een tijdje terug een opruimwoede had en deze geliefde tint weer tegenkwam. Ineens realiseerde ik mij weer hoe goed we bij elkaar pasten alleen was het voor dit exemplaar helaas tijd om vervangen te worden want oja, hij was bijna op. Ik kroop achter de computer om een nieuwe te bestellen en vol verwachting wachtte ik op de post. 


Ik hou er enorm van als sommige dingen hetzelfde blijven dus ik moest eventjes wennen aan de rode accenten die het nieuwe exemplaar sierden. Uiteraard staat het rood voor het rood uit het logo van het MAC Aids Fund en het zorgt er ook voor dat de Viva Glam lipsticks zich onderscheiden van de 'gewone' MAC lipsticks. 

Wat wel heel erg fijn is aan MAC is dat alle lipsticks dezelfde lichtzoete geur hebben. De Viva Glam V is een Lustre lipstick en heeft een hele romige voedende textuur die lekker zacht aanvoelt op de lippen. Deze lipstick houdt het ongeveer een uur of 2 vol op mijn lippen en vervaagt dan langzaam zonder de lippen droog of trekkerig te maken. 


Viva Glam V wordt door MAC omschreven als een neutral pink with pearl en is een Lustre lipstick dus een exemplaar met een mooie glanzende finish. Ik zou de V eerder omschrijven als een koele nude met pearl finish maar dat veranderde toen ik het nieuwe exemplaar openmaakte.

Ik vond de V altijd zo perfect vanwege de net iets koelere ondertoon maar tot mijn verbazing is de nieuwe variant warmer van ondertoon, op mijn huid zie je duidelijk dat de nieuwe V een meer peachy ondertoon heeft dan de beige oude exemplaar

Old Viva Glam V (top) vs new Viva Glam V (bottom)

Nu wil het toeval dat ik de laatste tijd toch erg into the peaches ben en veel make-up met een warme peachy ondertoon draag dus het stoort mij niet heel erg al had ik toch graag ook nog een identiek exemplaar van de 'oude' V gehad. Misschien is de oude versie verkleurd met de jaren of is de samenstelling net iets veranderd? Geen idee ik kan er niks over terugvinden.

Hieronder draag ik de nieuwe Viva Glam V met een hele lichte en neutrale make-up die bestaat uit een minerale foundation, concealer, highlighter, wenkbrauwpomade en mascara. Op de lippen uiteraard Viva Glam V met daaronder het MAC Spice lip pencil, nog een ware MAC klassieker. Door het warme licht van de winterzon zie je de glinstering van de lipstick heel erg goed.


Alle opbrengsten van de Viva Glam lipsticks gaan naar het MAC Aids fonds. Elke cent van de verkoopprijs gaat naar organisaties die steun verlenen aan mensen met HIV of Aids. Het doel van de Viva Glam is niet alleen om aandacht voor het probleem te genereren (het IS nog steeds een groot probleem en HIV komt hier ook nog voor, meer dan je denkt) maar ook om getroffenen te helpen en met elke verkochte lipstick kunnen er meer mensen geholpen worden. 

Er zijn inmiddels 6 vaste Viva Glam tinten en er zijn ook regelmatig hele mooie limited editions verkrijgbaar. 

MAC Viva Glam 1-6

De Limited editions zijn de laatste jaren gekoppeld aan één of twee celebrities en soms komen er zelfs twee kleurtjes uit als de eerste een succesnummer bleek. Er zijn al heel wat celebs die samenwerkten met MAC om zoveel mogelijk in te zamelen voor het goede doel en dat is iets wat niet alleen hele mooie plaatjes en veel publiciteit oplevert maar ook hele mooie uiteenlopende kleuren lipstick. 

Ariana Grande, Lady Gaga, Nicky Minaj, Cyndi Lauper en recentelijk Sia en Taraji (die heerlijke powerdiva uit Empire). Voor de celebs hun naam aan de lipstick koppelden waren er al talloze prachtige campagnes met onder andere RuPaul,  Pamela Anderson, Elton John en Mary J. Blidge. 


Op mijn MAC lipstick wishlist staan nog de tinten Faux, Chatterbox, See sheer, Patisserie, Nippon, Costa Chic en Tropic Tonic. Voornamelijk zes koraal en rozige nudetinten (met uitzondering van de zoete roze Chatterbox) die volgens mij ook leuk te combineren zijn, ik dacht aan Tropic Tonic met een vleugje See Sheer en Faux met een topping van Nippon of Patisserie op het meest volle deel van de lippen. Maar als je overweegt om een MAC lipstick te shoppen check dan zeker eerst eens de Viva Glam tinten, daarmee heb je niet alleen een mooi kleurtje op je lippen maar je helpt er ook een ander mee. 

MAC shop je uiteraard bij de MAC Counters in MAC stores, bij geselecteerde parfumeriezaken, de Bijenkorf en online via officiële MAC webshop. 

MAC Wishlist L-R  Faux, Chatterbox, See Sheer, Nippon, Costa Chic & Tropic Tonic.