woensdag 6 december 2017

Eos Holiday limited editions


December is de maand waarin er heel wat gezoend moet worden, kerstwensen, nieuwjaarswensen (vooruit dat is officieel 1 Januari) en met de toenemende kou is een lipbalm voor mij echt een must deze tijd van het jaar om mijn lippen kissable te houden. Eos (Evolution of smooth) stond al een tijdje op mijn radar maar het was nog nooit tot een ontmoeting gekomen. Tot ik de Limited editions voor de feestdagen zag, die moest ik gewoonweg hebben.

Eos lip balms zijn onder andere vrij van parabenen, paraffine, minerale oliën en vaseline (petrolatum) en sommige producten zijn ook vrij van gluten of dierlijke bestanddelen. Eos producten worden niet getest op dieren en leggen een focus op natuurlijke ingrediënten. Er zijn verschillende lip balms maar de Organic en Visibly soft zijn er in de meeste varianten.


De Organic lip balm bestaat voor 100% uit biologische, duurzaam geteelde natuurlijke ingrediënten waaronder vitamine E, jojoba olie en shea butter. De Visibly soft lip balm bevat shea butter en cocoa butter die afkomstig zijn uit duurzame teelt en die je lippen intensief voeden en hydrateren.

De twee nieuwe Visibly soft lipbalms Peppermint cream (straigt up munt) en Peppermint Mocha (munt en chocolade) zijn limited editions en bevatten een flinke dosis shea butter zodat de formule extra romig en verzorgend is. Shea butter is sterk hydraterend en beschermend dus perfect om je lippen tijdens de koude maanden extra te verzorgen en ze zacht en soepel te houden.


Het Holiday Trio setje bevat de lipbalsems in Organic vanilla bean, Peppermint mocha en Sparkling Ginger. Organic Vanilla bean is een feestje voor liefhebbers van zoet, dit is vanille op zijn best. Sparkling Ginger is lekker spicy en toch fris door gember en Peppermint mocha roept bij mij nostalgische gevoelens op.

Peppermint Mocha is een mix van munt en chocolade en doet mij denken aan de bekende After Eight chocolaatjes met munt, een artikel wat vooral tijdens de feestdagen vaak op tafel gezet werd. Tijd voor een After Eight revival zou ik zeggen al kan ik het beter bij de lipbalm houden, dat is beter voor mijn figuur haha.


De lip balsems brengen ontzettend makkelijk aan door de zachte textuur en handige verpakking, dit type verpakking is ook heel erg fijn voor in de tas. Geen gepruts met losse dopjes maar gewoon een potje wat je dicht kan draaien en door de leuke vormgeving ook goed opvalt tussen alle rommeltjes in mijn handtas (ik sleep altijd een complete huisraad en survival kit mee lijkt wel...)

Veel lip balsems hebben als nadeel dat als je eenmaal begint met smeren het einde een beetje zoek is, en je lippen alleen maar droger lijken te worden zodra je eventjes stopt met smeren. Dat is bij Eos gelukkig niet het geval, na het aanbrengen voel je de balsem wel een beetje zitten maar dat vind ik wel prettig. Er ligt een dun beschermend laagje op de lippen en breng de lip balm dan ook trouw aan voor ik de kou in ga. Ook als het laagje verdwenen is blijven mijn lippen zacht aanvoelen.

Ik ben nu officieel fan van deze lipbalms, de zachte verzorgende formule, de handige en unieke verpakking, de ruime keuze aan lekkere 'smaakjes'. What's not to like?


Deze lipbalsems zijn het ideale cadeautje voor onder de boom of als 'Stocking filler' (in de VS hangen ze een sok aan de open haard waar allerlei kleine cadeautjes in gestopt worden, een leuke traditie die hier wat mij betreft ook aan populariteit mag winnen) want ze zijn best budget friendly. De losse balsems shop je voor €5,99 en het Trio voor €14,99. 

Eigenlijk begrijp ik wel waarom ik het zo lang mogelijk heb uitgesteld om de Eos lipbalms te proberen... Nu ik er een aantal getest heb en enthousiast ben wil ik ze eigenlijk allemaal... het was dus een gevalletje zelfbescherming, ik heb de Shimmer coral en coconut cream al op mijn verlanglijstje gezet. Er zijn trouwens ook verschillende hand- en bodylitions van Eos. Eos shop je onder andere bij parfumerie Douglas.