donderdag 26 oktober 2017

Lancôme Bi-Facil visage



Het thuisgebruik van make-up is de afgelopen jaren enorm veranderd, met de komst van professionele make-up merken, innovatieve nieuwe formules en youtube kanalen vol inspirerende instructiefilmpjes worden er steeds meer producten gebruikt en in veel meer laagjes. Dit vraagt ook om een zorgvuldige reiniging die een krachtige werking heeft maar wel mild blijft voor de huid.

Typisch is het dat er voor het opmaken vaak heel veel tijd genomen wordt maar het verwijderen van al die make-up mag niet teveel tijd in beslag nemen of wordt vaak helemaal overgeslagen. Het fijnste vind ik de Japanse 'dubbele' reinigingsmethode waarbij je eerst een pre-cleanse gebruikt en dan je reiniging voor een zorgvuldig gereinigde huid maar na een lange dag wil ik er stiekem toch het liefst een beetje snel vanaf zijn. Lang leve de dubbele reinigers van Lancôme!


De Bi-Facil yeux is een oude bekende (dit product bestaat als sinds 1991!) en Lancôme heeft nu ook een reiniger voor het gezicht die over dezelfde unieke eigenschappen als de Bi-Facil yeux beschikt. Je schudt de flacon voor het gebruik zodat de twee lagen zich kunnen vermengen. 

De oliefase weekt de make-up en pigmenten los van de huid en het micellaire water verwijdert deze pigmenten, make-up en alle vuil van de huid. Je hoeft enkel een wattenschijfje met het product te doordrenken en over je gezicht te halen. Ook s'morgens vroeg volstaat dit ritueel voor een schone huid. 



Deze reiniger heeft een zachte rozengeur, een typisch kenmerk van Lancôme dat de roos als symbool heeft. Foundation, bronzer, concealer en lipstick laten zich makkelijk verwijderen door deze remover. Het enige product dat onverwacht wat lastiger te verwijderen was was een nieuw lippotloodje van Clarins, daarvoor was wat meer geduld nodig. 

Hardnekkige producten vereisen gewoon een iets andere aanpak, dezelfde als die je voor zware oogmake-up gebruikt. Je legt het watje dan gewoon even op de plaats waar flink make-up is aangebracht, even geduld, en dan strijk je de make-up met een soepele beweging van de huid. Toen ik de lipliner op die manier probeerde te verwijderen ging het een stuk beter. Ik ben al flink aan het experimenteren met feestelijke make-up met veel glimmer en glans en dan is dit een fijn product om mee te werken. Mijn huid voelde na het reinigen ook comfortabel en niet geïrriteerd of gevoelig aan. 

Voor haastige spoed vind ik dit heel erg fijn al blijf ik er toch uit gewoonte een beetje bij dat reinigen met water prettiger is, alsof je niet alleen je make-up maar ook een beetje alle drukte van de dag van je afspoelt. Al zal ik dit product in de praktijk vaker gebruiken omdat het zo ontzettend handig is. Deze flacon staat dan ook niet in de badkamer (die is hier in huis op de benedenverdieping) maar op de slaapkamer zodat ik toch nog even snel mijn gezicht kan schoonmaken als ik mij ineens besef dat dat nog moet gebeuren....De Bi-Facil visage is een fijne aanvulling op het assortiment reinigers van Lancôme, de Bi-Facil yeux was al jaren een favoriet en deze nieuwkomer gaat zeker dezelfde status tegemoet.