zaterdag 14 oktober 2017

Fabulous 30's


Het is geen hoogzomer meer en de zon staat minder hoog aan de hemel dan tijdens de maanden Juli en Augustus maar toch voel ik het zonnetje wel op mijn huid. Ik ben niet zo braaf dat ik het hele jaar door een SPF gebruik maar als ik op dagen als deze veel buiten kom vind ik het toch geen overbodige luxe. 

In mijn handtas zitten eigenlijk standaard twee producten met SPF voor het geval dat de zon ineens tevoorschijn komt, een handige stick van Clarins voor lippen en andere gevoelige zones zoals de oren en jukbeenderen en mijn favoriete SPF product de Super Sensitive Shield van Dermalogica.

Dermalogica Super Sensitive Shield SPF30

Het Super Sensitive Shield van huidverbeterings expert Dermalogica is zo mild dat het zelfs bij baby's vanaf 6 maanden gebruikt mag worden. Nu zullen er lezeressen zijn die denken 'maar een baby mag helemaal niet in de zon!' Daar ben ik het volledig mee eens maar op de momenten dat je een mogelijke blootstelling niet kan vermijden is dit mijn eerste keuze.

De zachte formule met vriendelijke filters verdeelt zich moeiteloos over de huid en beschermt direct. Mijn gezicht gaat er niet van glimmen en het product heeft een natuurlijke kruidige geur. De plastic flacon met draaidopje heeft een praktisch formaat dus die gaat altijd mee op stap zodat ik nooit zonder zit. De milde formule bevat een mineraal filter en kalmerende haver en plantenextracten en is zelfs geschikt voor de meest gevoelige huid.


De Stick Solaire SPF30 van Clarins is nog zo'n een trouwe bondgenoot die mijn huid moet beschermen tegen de zon. Deze stick bevat enkel minerale filters die een laagje op de huid leggen en niet in de huid trekken. Verzorgende Shea butter en excracten uit zonnebloem zorgen voor een soepele en gehydrateerde huid.

Deze stick is erg fijn om lippen, neus en oren even snel van een laagje bescherming te voorzien en niet alleen voor mijzelf maar ook voor het gezicht van mijn kleine vriendinnetje. Afgelopen zomer was deze stick een ware uitkomst, ze heeft niet het geduld om zich uitgebreid in te laten smeren, voor haar lijf nog niet echt een probleem want als je royaal smeert dan zijn alle plekken uiteindelijk wel voorzien van een laag SPF maar in haar gezicht is die aanpak niet zo handig. Met de stick kon ik haar gezicht snel voorzien van bescherming zonder dat er iets in haar ogen of mond terechtkomt (ja ze verzette zich nogal als ik haar gezicht insmeerde haha.

De Stick laat geen vettig laagje achter maar een mooie transparante niet glanzende finish zodat het geen storende glimplekken in je gezicht achterlaat. Een superfijn product om altijd bij de hand te hebben.

Clarins Stick Solaire Spécial Zones sensibles SPF30

Als er meer dan enkel het gezicht, hals en handen ingesmeerd moet worden dan heeft een luchtige lotion met SPF de voorkeur. Korres maakt slim gebruik van de verzorgende eigenschappen van yoghurt. Yoghurt is van nature rijk aan voedende melkproteïnen, mineralen en vitaminen en verbetert het vochtgehalte in de huid. Bovendien hebben ze Aloë Vera aan de Yoghurt producten toegevoegd vanwege de kalmerende en verzachtende eigenschappen. Deze verzorgende SPF voelt heerlijk fris aan op de huid, zorgt direct voor comfort en laat zich goed over de huid verdelen zonder een plakkerig laagje achter te laten, zelfs als je het product gedurende de dag meerdere malen aanbrengt. Deze emulsie is geschikt voor gezicht en lichaam.

De Yoghurt cooling aftersun is trouwens ook een aanrader, een romige maar verkoelende aftersun voor als je toch per ongeluk iets langer in de zon bent blijven zitten dan de bedoeling was. Maar ook zonder overdadige blootstelling aan de zon is het een fijne aftersun die de huid kalmeert en de vochtbalans verbetert. 

Ik wens je een heerlijk zonnig weekend toe! 

Korres Yoghurt Emulsion Face & Body SPF30