zaterdag 23 september 2017

Thierry Mugler Aura


Er was eens een modeontwerper, zijn ontwerpen waren avantgardistisch, futuristisch en toch op en top vrouwelijk. Zijn eerste geurcreatie is een geur waar je van houdt of die je haat maar die wel al decennia aan de top van meest geliefde geuren staat. Na Angel volgden Alien, Cologne en Womanity. Stuk voor stuk geuren die indruk maken en die niet klakkeloos de geurtrends volgen. Thierry Mugler blijft trouw aan zichzelf en ook met de nieuwste geurcreatie heeft hij weer een enorme indruk op mij gemaakt. De nieuwste Mugler geur heeft de naam Aura gekregen en ook deze geur gaat vergezeld van een prachtige campagne die mystiek en een vleugje mysterie heeft meegekregen.

Op de campagnebeelden is een bijna buitenaards mooie 'Eva' te zien die de smaragdgroene flacon met het magische geurige elixir bij zich heeft. Ze staat in een diepgroene jungle, en haar krachtige blik laat zien dat ze een zelfverzekerde vrouw is. Wie is Aura? Dat is het eerste wat ik mij afvroeg toen ik het campagnebeeld zag.

Aura is het bovennatuurlijke gevoel, je instinct, de kracht van elke vrouw om op zichzelf te vertrouwen en zich over te geven aan de natuur, je vrouwelijkheid en jezelf. Aura spreekt het dierlijke en instinctieve in ons aan. Ons instinct is wat ons uitzonderlijk maakt, vertrouwen op dat onderbuikgevoel dat ons vaak helpt om de juiste keuzes te maken en te handelen naar wie we echt diep van binnen zijn.


Mugler is toch een echte rebel binnen de parfumerie en Aura op een unieke wijze opgebouwd, de meeste geuren bestaan uit een piramidevormige opbouw van top, hart en basis. Aura bestaat uit drie harten, een instinctief hart, een dierlijk hart en een plantaardig hart. Samen zorgen ze voor een Groene, Oriëntaalse geur met dat ondefinieerbare vleugje Mugler mystiek.

De geur is een speelse maar sensuele compositie van rabarberblad, tijgerliaan, oranjebloesem (daardoor doet de geur me in de verte aan Alien denken), bourbonvanille en wolfwood. Het groene frisse rabarberblad en de dierlijke, speelse tijgerliaan zijn in een dubbele dosis aanwezig in de geur en één van deze twee vormt jouw instinct, jouw Aura.

De flacon is wederom beeldschoon, echt een waar kunstwerk. Thierry Mugler himself ontwierp de flacon van geslepen glas die in een metalen M is gezet. Wat heeft hij toch een geweldige verbeelding om toch elke keer met zoiets moois en unieks te komen. Ook de flacon van Aura is navulbaar net als de meeste Mugler parfums, zo hoef je de mooie flacon niet weg te gooien als hij leeg is en kan hij gewoon nog een ronde mee. Hoe ecofabulous en luxe tegelijk!


Ik hou van Mugler omdat hij geen geuren lanceert die mass market zijn, dit is niet het type geur dat iedereen zal bekoren (net als alle andere Mugler geuren, either you hate it or you love it). Maar juist omdat de geuren zo uniek en onderscheidend zijn weten ze altijd een trouwe fanbase op te bouwen. De eerste indruk die ik kreeg van Aura toen ik de geur voor het eerst droeg was "een beetje vreemd maar wel lekker". De geur is crisp en groen maar ook weelderig en zwoel, een beetje een bizarre tegenstelling maar dat ervaar ik bij meer Mugler geuren zo. Na een tijdje wordt de geur zwoeler en sensueler, ik neem dan vooral de vanille, de oranjebloesem en houtnoten waar.

Het enige puntje van kritiek dat ik op deze geur heb is dat de geur voor een Mugler vrij snel vervliegt. Dat vind ik wel een beetje jammer. Gewoonlijk gaan de Mugler parfums op mijn huid minstens een hele dag mee.

Als deze geur zich op jouw huid ontwikkeld tot een betoverend en indrukwekkende geur dan zit er niets anders op dan er snel voor te zorgen dat je een flacon in je bezit krijgt. Dus hop even naar de parfumerie, even wat Aura op een schone ongeparfumeerde huid laat sprayen en zien wat hij bij jou doet. Ik ben erg benieuwd wat jij ervan vind.