zondag 6 augustus 2017

Goed in de olie



Één van de grootste misverstanden over olie en huidverzorging is dat je enorm gaat glimmen van olie en dat de olie plakkerig en glibberig blijft. Grappig eigenlijk want dat komt vooral voor bij olieproducten waaraan heel veel hulpstoffen zijn toegevoegd. Een zuivere olie wordt juist heel vlot door de huid opgenomen en deze drie fijne producten zijn prima voorbeelden van hoe fijn een olie kan zijn voor huid en haar. De rijke olietextuur zit bombol goede eigenschappen, trekt snel in en zorgt voor verzorgde huid, haar en nagels. Oja, de olie trekt heel snel in dus je hoeft echt niet bang te zijn voor glim, wat je ziet is vooral gezonde glans en wat je voelt is geen glibber maar lekker zachte haren en een soepele huid.

De Sublimerende droge olie van René Furterer heeft veel positieve eigenschappen door de unieke mix van 5 plantaardige oliën. Deze olie zorgt ervoor dat het haar gevoed en beschermt is en prachtig glanst, deze olie mag ook op het lichaam gebruikt worden voor een gehydrateerde en lichtjes glanzende huid. De olie is niet plakkerig en mag zo vaak als gewenst gebruikt worden.


Deze olie is qua ingrediënten ook vrij zuiver, jammer is het dat er parfum in de olie zit zodat er toch een paar hulpstoffen in het product zitten die mogelijk reacties kunnen veroorzaken. De olie heeft een zachte plantaardige en licht bloemige geur. De olie bestaat uit een mix van Jojoba olie, olie uit zonnebloempitten, avocado olie, zoete amandelolie en saffloerolie.

De sprayflacon is handig in gebruik, ik wil bij een gewone flacon met een draaidop wel eens per ongeluk veel te veel uit het flesje schenken. Dankzij de spray pak ik nooit teveel en kan ik het mooi doseren. Zo is één keer sprayen voldoende om je handen en nagelriemen te voorzien van een beetje voedende olie, driemaal sprayen is genoeg voor de punten van mijn haar en als ik mijn lijf wil insmeren met deze olie dan spray ik een paar keer in mijn handpalm en verdeel de olie over mijn huid met een lichte masserende beweging.


Je nagelriemen worden ook heel erg blij van de Avoplex olie van OPI. Deze olie is al jaren een vaste waarde in het assortiment van trendsetter OPI en dat is ook terecht want deze olie verricht worderen als je korte, slechtgroeiende nagels en/of kwetsbare nagelriemen hebt. De olie op basis van Avocado olie, vitamine E en druivenpitolie heeft een bijzondere gelvorm waardoor hij goed aan te brengen is en de olie niet uit het tubetje 'loopt'. Met het penseel breng je de olie moeiteloos op de nagelriemen aan waarna je deze even lekker kan inmasseren.

Je nagelriemen dagelijks even vertroetelen met een voedende olie en mini-massage zorgt voor soepele, gezonde nagelriemen en daarmee de basis voor gezonde mooie nagels. Ik merk duidelijk verschil als ik een tijdje laks ben en mijn nagelriemen vergeet... De olie trekt snel in waardoor je niet met vettige handen blijft zitten maar enkel met goed verzorgde nagelriemen, dit product zou eigenlijk in elke handtas moeten zitten, het is het hele jaar door het beste vriendje van goed verzorgde nagelriemen of het nu zomers warm is of vriest.


Olie kan ook een drager zijn van beschermende eigenschappen, bekend zijn vooral de oliën met zonbescherming voor het lichaam maar ik heb ook een hele fijne olie met zonnefilter voor het haar ontdekt. De Huile Protectrice van Phyto is een rijke en voedende olie die als bonus voorzien is van een zonnefilter en daarnaast ook nog eens heerlijk zomers ruikt.

Dit vloeibare goud bevat onder andere calendula extract, rozemarijn, en olijf waardoor zelfs heel erg beschadigd haar zal opknappen van een paar druppels. Ik gebruik deze olie vooral in de lengten van mijn haar als ik de zon in ga, als ik niet naar het strand ga gebruik ik hem stiekem ook vanwege de fijne geur maar dan breng ik hem alleen aan in de punten.

OPI is in België verkrijgbaar bij OPI nagelstudio's en Planet parfum, in Nederland shop je OPI bij Douglas en de OPI salon. Furterer is exclusief in België verkrijgbaar bij Planet Parfum en Phyto shop je in België bij de apotheek en Phyto kapsalon. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)