woensdag 26 juli 2017

Phyto summer haircare



In de zomer zijn zoveel dingen leuker, ik ben dol op de kleurrijke mode en make-up, frisse luchtige zomerparfums en op zomerse haarverzorging! Als de lente begint kijk ik al uit naar het moment dat ik speciale producten voor mijn haar kan gaan gebruiken.

In de zomermaanden en op vakantie heeft je haar andere behoeften, een overdosis zon, zee en chloor kan je haar flink beschadigen. De meeste salonmerken hebben wel een speciale productlijn die ervoor zorgt dat je haar de zomer glansrijk overleeft en niet veranderd in een bosje stro.


Vorig jaar zomer maakte ik kennis met twee producten uit de Phyto Plage lijn van Phyto Paris. Dit jaar heb ik weer twee fijne producten van Phyto Plage leren kennen, een milde shampoo voor het haar en lichaam en een rijk verzorgend haarmasker. De hydraterende shampoo verwijdert zout, zand en chloor waardoor het haar weer gaat glanzen en je huid weer zacht aanvoelt, de shampoo en het masker ruiken zalig en zijn ontzettend fijn in gebruik.

Het haarmasker doet in slechts drie minuten haar herstellende werk en voedt het haar intensief. Na drie minuten inwerken op gewassen haar voelt je haar weer zijdezacht aan en is glanzend, levendig en veerkrachtig.  Mijn haar voelt schoon, glanst mooi en de producten zijn ondanks de rijke verzorgende textuur niet verzwarend voor het haar zodat mijn krullen wel mooi veerkrachtig blijven. De textuur is ook ideaal ook voor mooie warrige beachy kapsels.


Vorig jaar probeerde ik de beschermende spray en olie voor het eerst en ik was meteen fan, de producten zijn geweldig en waren voorzien van een kittig Brigitte Bardot ruitje. Ook dit jaar zijn de producten voorzien van een retro printje en ditmaal is het een echt Seventies bloemenpatroon.

De beschermende olie is een ware 'lifeguard' voor droog en beschadigd haar, een UV filter beschermt het haar terwijl de rijke textuur zorgt voor een glanzend 'wet-look' effect en het haar voorziet van voeding en hydratatie. Ik heb niet heel erg beschadigd haar maar gebruik de olie wel in de puntjes zodat die goed beschermt zijn tegen de invloed van zee en zwembad in combinatie met de zon. Voor de lengten van mijn haar gebruik ik de onzichtbare Voile protecteur. Deze heerlijk naar Tiarébloemen geurende spray legt een beschermend laagje om het haar en zorgt toch voor een mooie luchtige finish.

Phyto haarverzorging shop je bij de Phyto kapsalon en in België bij de (online) apotheek.


Ps: nieuwsgierig naar de ingrediënten van de shampoo en het masker? Voilà!

Phyto Plage shampoo ingredients
Phyto plage masque ingredients 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)