zondag 30 juli 2017

Etos nagellak en Gel topcoat



Het is wel weer tijd voor een leuke nieuwe nagellak dacht ik zo en ik heb een fijn exemplaar van de Etos om je te laten zien. 

Of het nu bewolkt of zonnig is, een vrolijk kleurtje op de nagels zorgt altijd voor een instant zomergevoel. Etos heeft een hele leuke collectie eigen merk nagellakjes en YOLO is er één van. Deze pittig roze tint flatteert volgens mij elke huidskleur wel en heeft een mooie glanzende finish. 

De nieuwe Gel look topcoat beschermt je nagellak en heeft een duurzame glanzende finish. Perfect als beschermlaag over je nagellak of als extra laagje over een manicure die al wat glans verliest. 


Ik persoonlijk vind dat nagellak altijd kan, als je nagels maar verzorgd zijn dan doet de lengte er niet zo toe. Als je niet zulke sterke nagels hebt en wel graag langere nagels wilt dan is een nagelverharder een optie om je nagels sterker te maken. De extra strong nailhardner bevat vitamine E en formaldelhyde, nu ben ik geen fan van formaldehyde en vermijd dit bestanddeel liever maar de meeste merken gebruiken het toch omdat het een effectieve verharder is. 

Je nagels sterker maken doe ik liever door het slikken van een goed supplement voor haar en nagels naast een uitgebalanceerd voedingspatroon (je nagels worden blij van volkorenproducten, avocado, vette vis en natuurlijk groenten en fruit). Een ander beproeft middel voor sterkere nagels is het insmeren van de nagelriemen met een voedende olie, door de massage verbeter je de doorbloeding naar je nagels en de voedende bestanddelen in de olie maken je nagels sterk en je nagelriemen mooi elastisch en gezond. 


De Etos nagellak werkt heel erg fijn, de lak vloeit mooi uit over de nagel en laat zich door het waaiervormige penseel prima aanbrengen. Eigenlijk vind ik de lak al na één laagje erg mooi, hij heeft dan een beetje een transparant glossy effect. De lak is ook totaal niet streperig, helemaal top! Na laag twee is de lak volledig dekkend en een laagje topcoat zorgt voor een ultraglossy finish. 

Etos YOLO nagellak één laagje
Etos YOLO nagellak twee laagjes
Etos YOLO nagellak twee laagjes en één laag Gel look top coat

De nagellak en top coat scoren bij mij een dikke voldoende, enig minpunt van de topcoat is de flinke dop die het iets lastiger maakt om nauwkeurig te werken maar dat kan ook mijn persoonlijke voorkeur zijn, ik werk liever met een wat ranker handvat. Qua ingrediënten vind ik Etos het ook heel goed doen, er zitten uiteraard chemicaliën in de nagellak maar wel de minst schadelijke varianten dus je kan zorgeloos lakken. 

De Extra strong nail hardener is helaas een ander verhaal, door de formaldehyde zal ik die niet snel gebruiken maar ik heb sterke, harde nagels die zo sterk zijn dat ze vaak afbreken omdat ze weer niet flexibel genoeg zijn...Een nagelverharder is aan mij dus niet besteed. Ik moet echt flink met hydraterende voedende olie in de weer om ze flexibel te houden zodat ze kunnen groeien.


Deze manicure heeft het 3 dagen uitgehouden op mijn nagels en toen werden de eerste barsten en chips zichtbaar. Nu denk je misschien, 'goh dat is ook niet lang' maar voor mij is dat toch al een hele duurzame manicure. Ik zit veel met mijn handen in het sop en daar houdt nagellak over het algemeen niet zo van. Dus ik ben al best tevreden met die 3 dagen. Op mijn teennagels zit het met gemak een paar weken. 

Als het eraf mag dan is de remover van de Etos in een pompflacon erg fijn, je hoeft dan niet met een dopje te klungelen maar gewoon een wattenschijfje op de dispenser te plaatsen, even een paar keer pompen en je wattenschijfje is doordrenkt met remover. 

Al deze fijn geprijsde nagelgoodies shop je bij de Etos. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)