woensdag 14 december 2016

Langdurig gestyled de feestdagen door

Styled & Smooth

Winterweer en goed zittend haar gaan bij mij gewoonlijk niet samen, ik heb altijd enorm last van slap en futloos haar dat ook nog eens pluist en in het ergste geval statisch is... De enige oplossing om een paar dagen lekker haar te hebben is om het na het wassen te behandelen met een fijn product dat ervoor zorgt dat je langer plezier hebt van je stylingwerk. 

Ik kom er al bijna niet aan toe om mijn haar even lekker in een glamourmodel te stylen dus als ik de moeite neem wil ik er ook een paar dagen geen omkijken naar hebben. Tijd voor een test dus, ik heb een aantal producten uitgetest die beloven dat je langer plezier hebt van je zorgvuldig gestylde coupe, maken ze de belofte waar?


Redken's Heat styling gamma heeft onlangs een make-over gehad, de producten werden verrijkt met de zogenaamde Heat Re-styling technology. Deeltjes van bijenwas smelten als je je warme stylingtools gebruikt en als ze afkoelen blijven ze in de gewenste vorm zitten. Als je na een dag een andere look wilt hoef je niet eerst opnieuw te wassen maar gebruik je gewoon weer een stylingtool met warmte waardoor de was weer smelt waarna je haar in de andere stijl blijft zitten. 

De Satinwear 04 gebruik je als de föhn je tool of choice is en de Hot sets 22 als je met de stijltang of krultang aan het werk gaat. De Satinwear 04 heeft een medium hold en de Hot sets 22 zorgt voor maximale duurzaamheid van je coupe en heeft ook een anti-frizz effect, helemaal fijn dus als het ook een beetje miezerig en vochtig is buiten (of als je zoals ik na het stylen de strijk gaat doen met een stoomstrijkijzer.... niet slim....).  Beide producten zijn eenvoudig in gebruik, schudden voor gebruik en verstuiven over handdoekdroog haar. 



L'Incroyable blowdry, de uitspraak is weer even oefenen aangezien ik nog zelden Frans spreek maar ik vind de naam wel erg indrukwekkend en chic. De handige pompflacon bevat een luchtige emulsie die zelfs al bij lage temperaturen van de stylingtools zorgt voor een look die blijft. Het houdt het haar langer schoon en zorgt ervoor dat het haar niet gaan pluizen, zelfs niet bij een hoge vochtigheidsgraad. Klinkt goed nietwaar? En het wordt zelfs nog beter want het zorgt niet alleen voor een lang houdende coupe die je eventueel nog probleemloos kan omvormen, je haar blijft ook soepel en beweeglijk bij het gebruik van deze fris geurende lotion. 

De flacon is een en al een vrolijkheid maar van de inhoud word ik ook wel erg blij, deze primer met voedende moringa olie hydrateert, ontwart, verzorgt, gaat kroezen tegen en maakt het haar zacht en glanzend. Dit is niet persé een stylingproduct want je mag deze emulsie ook tussentijds aanbrengen om je haar op te frissen.

De incroyable blowdry was toch wel de winnaar, 9 dagen zonder wassen (toen was het wel echt nodig want de aanzet van mijn haar werd te vet...) en elke dag leuk zittend haar, wat een feest! De Redken producten deden hun werk ook meer dan goed en de Shu Uemura vond ik vooral een fijne verzorging met als bonus een duurzame gestylde coupe. Ze scoren allemaal een dikke voldoende. Deze stylingproducten shop je bij de kapper.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)