dinsdag 8 november 2016

Lampe Berger home fragrance

Lampe Berger home fragrance

Dat ik dol ben op parfum is geen nieuws, ik heb een erg gevoelig reukorgaan en iemands parfum herkennen is een serieuze hobby. Nadeel van die scherpe neus is dat ik ook snel minder fijne geurtjes opvang en met twee pubers en 4 honden in huis is er nogal eens sprake van geurtjes die niet direct aan roosjes doen denken....

Ik heb al veel geprobeerd om geurtjes uit huis te bannen, van geursprays (totaal zinloos) tot geurkaarsen en geurstokjes (toch nog net te subtiel). Ik zocht naar een huisparfum dat niet alleen zorgt voor een fijne geur maar die ook eventuele minder fijne geurtjes neutraliseert. En toen ontdekte ik Lampe Berger, een sierlijke glazen lamp waarin een geparfumeerde olie gaat die ervoor zorgt dat de lucht niet alleen wordt voorzien van de gekozen geur maar ook wordt gezuiverd. De Lampe Berger werd oorspronkelijk in 1898 ontwikkeld voor het gebruik in ziekenhuizen waar steriliteit nog niet zo geavanceerd was als tegenwoordig.


Toen de uitvinder van de lamp apotheker Maurice Berger ook parfum aan de lamp toevoegde werd de lamp enorm populair. De sierlijke lampen werden collector's items en luxueuze huizen als Baccarat en Lalique ontwierpen prachtige exemplaren voor Lampe Berger.

Nu is het punt met huisdieren en zweterige schoenen dat je kan schoonmaken wat je wilt maar dat er soms toch nog geurtjes blijven hangen. In dat geval is de Lampe Berger dus echt een oplossing die de lucht zuivert en zorgt voor een aangename geur in huis. Hier staan er inmiddels al meerdere en in elke flacon zit een andere geur omdat ik nou eenmaal van afwisseling houd.

De hele luxe exclusieve edities vallen helaas niet binnen mijn budget maar een leuke manier om kennis te maken met de lampen is de geschenkset die bestaat uit een lamp en twee kleine flacons met huisparfum. Het geuraanbod van Lampe Berger is enorm en dan ben ik nog niet eens begonnen over de keuze aan lampen....


De lampen zijn niet alleen fijn om zelf in huis te halen maar ook een leuk cadeau ideetje voor de feestdagen. Ik heb al een paar exemplaren van helder glas in huis maar ik vind deze amberkleurige exemplaren ook wel heel erg mooi.


Ik heb tot nu toe de Miss Violet, Sunny Peach en Jardins sur ke Riviera gehad, ik hou van lichtzoete geurtjes met een vleugje bloemen maar het allergrootste succesnummer blijft de So Neutral. Een 'geurloos' huisparfum dat geen geur toevoegd maar wel alle ongewenste huisgeurtjes uitwist.

Het leuke aan huisparfums is dat je er je stemming op grijze en donkere dagen ook mee kan beïnvloeden. Zo zijn exotische parfums fijn om je doen terugdenken aan warme zonnige zomerdagen en rijke citrusgeuren zorgen direct voor een beter humeur. Op mijn verlanglijstje staan Cocktail exotique (kokos, rum, vanille), Baies Sauvages (rode vruchten, vanille en muskus), Ocean Breeze (grapefruit, witte bloemen, exotisch hout) en Extreme Orange (sinaasappel, hout, vanille ijs).

Lampe Berger shop je bij interieurzaken, warenhuizen en via de officiële Lampe Berger webshop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)