maandag 27 juni 2016

Sunshine in a bottle: zomergeuren

Sunshine in a bottle: zomergeuren 

Ik kijk al heel vroeg in het jaar uit naar de zomer, de kleurige make-up en kledingcollecties maar ook de zomerse parfums die tijdens de lente in de schappen van de parfumerie verschijnen doen mij tijdens de koudere maanden van het jaar verlangen naar mooie zomerdagen en in de herfst doen ze me terugdenken aan die mooie zomer. Hier een overzichtje van een paar heerlijke zomerse parfums.


Soms zijn dingen zo voor de hand liggend dat ze pas veel later opgemerkt worden, voor mij staat de geur van de Lancaster zonverzorging al jaren gelijk aan een zonnige dag, maar dit jaar besloot Lancaster om deze geur ook echt in een eau de toilette uit te brengen. Dat hadden ze eigenlijk veel eerder moeten doen! Deze eau de toilette is therapie in een flacon, op zonnige dagen benadrukt deze zomerse geur het goede leven en op sombere bewolkte dagen laat hij je wegdromen naar those summer nights.... (ojee nu heb ik het liedje van Grease in mijn bol....). 

De iconische geur van de Lancaster zonverzorging bestaat onder andere uit ylang-ylang, lelietje van dalen, kaneel, jasmijn, rozenblaadjes, aldehyden, vanillebloem, viooltjes en witte muskus. De geur is enorm zonnig en doet nog het meest denken aan de geur die de zon na een dag zonnebaden achterlaat op je huid. 


Escada lanceert al zo lang ik beautyaddict ben elk jaar een zomerse geur, de eerste die ik ooit in bezit kreeg was Ocean blue, gekregen van een tante (ze zag mij zo verlekkerd naar haar flacon kijken dat ze hem aan mij gaf) en dit jaar is het de beurt aan nummer 24, Agua del Sol, een fruitige vrolijke geur. 

Agua del Sol zorgt voor een instant zomergevoel door een compositie van perengranita, frambozensorbet, zeste van Italiaanse citrusvruchten, roze peperkorrels, abrikozennectar, tonkabonen, rozenblaadjes, sandelhout en witte muskuscrème. Dat ruikt heel erg zoet en fruitig, mij doen de Escada limited editions altijd denken aan een lekker waterijsje. 


Bergasol is een Frans merk dat werd opgericht door een apotheker die zich inzette voor het ontwikkelen van een optimale zonbescherming die toch zorgt voor een mooie bruine teint. Inmiddels bestaat Bergasol 40 jaar en bestaat het assortiment uit verschillende texturen om je huid mee te vertroetelen in en na het zonnetje én een zomerse geur: Eau de Soleil by Bergasol.

De Citrusgeur met warme zwoele basis is inderdaad erg zonnig en zomers en zit in een simpele flacon die door de amberkleurige tint doet denken aan een warme zomerdag. De geur is lekker verfrissend en heeft toch pit.


Telkens als ik de parfumerie binnenstap vergeet ik om de nieuwe Roberto Cavalli Paradiso azzurro te ruiken en dat terwijl ik er zo ontzettend nieuwsgierig naar ben. Maar voorlopig voldoet de originele Paradiso ook, deze houtachtige lichtzoete geur met tropische twist is een perfecte geur voor zwoele zomeravonden. 

Citrusvruchten, jasmijn, denneboom, cipres en laurier zijn verantwoordelijk voor deze zomerse glamourgeur. Paradiso Azzurro is luchtiger en frissser maar heeft wel een vergelijkbare compositie. Ik ga maar een reminder in mijn telefoon in mijn telefoon zetten zodat ik het niet meer vergeet haha.  


We blijven even in blauwe sferen met Bvlgari Omnia Paraïba, mijn absolute favoriet deze zomer. Passievrucht, pomerans (bittere sinaasappel), passiebloem, gardenia, vetiver en cacao dop zijn de geurnoten van dit exotische geurwater dat mij telkens weer doet wegdromen. 

De Omnia flacon is ditmaal weer uitgevoerd in de vertrouwde vorm van twee verstrengelde ringen en heeft een aquablauwe tint gekregen, een kleur die een perfecte match is met het parfum. Paraïba is fris, exotisch en toch heel erg chic. Echt een typische Bvlgari geur, het juwelenhuis weet niet alleen perfect hoe ze luxe juwelen moeten vervaardigen maar ook qua parfums behoren ze tot de absolute top. 


Default - 468x60

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)