woensdag 4 mei 2016

Skincare Icon: Babor Hy-Öl

Skincare Icon: Babor Hy-Öl

Al sinds mijn twaalfde dool ik door parfumeriezaken op zoek naar nieuwe producten en beloftes, ik heb er de afgelopen 22 jaar ook al heel wat gemaakt en gebroken zien worden. Sinds enkele jaren durf ik ook de schoonheidssalon binnen te stappen om de producten die daar worden aangeboden te ontdekken (rare gedachte misschien maar ik had toch snel het gevoel dat ik stoorde omdat ik altijd dacht dat het bij de salon vooral om de behandeling ging en de producten bijzaak waren. Dat ze juist samen de drijvende kracht achter de salon zijn ontdekte ik later pas want je thuisverzorging is minstens zo belangrijk als het onderhoud bij de expert).

Een van de beste ontdekkingen die ik in de Salon deed was de specifieke reinigingsmethode van Babor waarbij je gebruikt maakt van een olie en een kruidenemulsie om je huid diep maar zacht te reinigen. Babor is een Duitse firma en de Präzisionsformules zijn altijd een combinatie van de meest innovatieve werkstoffen en jarenlange kennis van de methodes die ze in hun instituten gebruiken. Dat merk je ook als je de producten gebruikt, ze zijn effectief, prettig in gebruik en geven een gevoel van luxe zonder flashy en decadent te zijn. Het is gewoon een stukje kwaliteit en daar hou ik van.

Terug naar de reiniging, de Hy-Öl is een ontdekking van biochemicus Dr. Michael Babor die er na jaren onderzoek in geslaagd is om natuurlijke oliën hydrofiel te maken, dat betekent dat die hydrofiele oliën makkelijk van de huid afwasbaar zijn. Bovendien binden ze zout en kalk uit het water zodat deze de huid niet aantasten en je hoeft ook geen toner te gebruiken na het reinigen door de zachte samenstelling van de olie. Waar veel reinigingsproducten de lipidenlaag kunnen aantasten respecteert Hy-Öl deze en bouwt deze zelfs op. De Hy-Öl bestaat uit biologische sojaolie, sesamolie en aardnootolie. Deze unieke olie bestaat sinds 1956 en inmiddels word er jaarlijks zo'n 50.000 liter geproduceerd, dat zijn heel veel gereinigde huidjes.


De unieke Hy-Öl gebruik je samen met een op jouw huidtype afgestemde phytoactive emulsie, dit kruidencomplex zorgt er al tijdens de reiniging voor dat de huid een flinke dosis verzorging krijgt. Er zijn 4 verschillende phytoactives (droge huid, gevoelige huid, gecombineerde/vette huid en vermoeide huid) die al tijdens de reiniging je huid verzorgen en voorbereiden op de verdere verzorging zodat je huid optimaal van je verzorging profiteert.

Deze manier van reinigen is wel anders dat je gewend bent, je verdeelt eerst een hoeveelheid van 4 pompjes olie over je gezicht, dan volgen 2 pompjes phytoactive, masseer die dan samen in op de huid met circelende bewegingen. En nu komt het.... bevochtig je vingers met koud(!) water en masseer je gezicht nog eens tot er een melkachtig laagje ontstaat. Dan haal je even diep adem en spoel je alles met koud water af en dep je je gezicht droog met een schone handdoek. Vals spelen met warm water werkt niet, juist door koud water te gebruiken laat de olie zich makkelijk van de huid verwijderen.

Het is echt wel even wennen het spoelen met koud water maar na een tijdje went het wel, bovendien krijgt de doorbloeding van je gezicht meteen een boost door het koude water. Hoeveel reinigingsproducten ik ook gebruik en test, ik kom altijd wel terug bij dit systeem van Babor, soms wissel ik het ook wel af met andere merken en producten maar als mijn huid ook maar een beetje droog neigt te worden dan is dit het enige echte antwoord. De slogan 'The art of Cleansing' is dan ook zeker niet overdreven.

Hy-Öl en phytoactive zijn altijd verkrijgbaar bij de bij Babor schoonheidsinstituten en via de Babor
webshop. Er zijn nu ook al eventjes limited edition sets in mooie retro style blikken verkrijgbaar.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)