donderdag 17 maart 2016

Weleda mama & babyverzorging

Weleda mama & babyverzorging
Wat is er enorm veel keuze als je in verwachting bent en spulletjes voor je kleintje moet gaan uitzoeken... Ik heb nachten wakker gelegen en liggen piekeren (je ligt toch vaak wakker dus maak er maar gebruik van...) over de keuze van wandelwagen, maxicosi, bedje (meteen een ledikant of eerst wieg), beddengoed (deken en laken of deken en overtrek) en zo maar door. 

Wel waren er voor mij twee zaken waar geen discussie over mogelijk was: ik zou borstvoeding gaan geven en qua verzorging wou ik alleen Weleda voor mijn kleintje. Op mijn verlanglijstje qua babyspulletjes stonden niet alleen slabbertjes en speelgoedjes, maar ook Weleda producten. Geen cadeau inspiratie voor een kraambezoek? Een leuk pakket Weleda goodies word volgens mij altijd wel gewaardeerd. Ik weet dat ik in ieder geval erg blij werd zodra ik weer een cadeautje openmaakte waar een Weleda product uitkwam.  



Zelf geef ik ook de voorkeur aan de zuivere producten van Weleda. De zwangerschapsolie smeerde ik braaf op buik en lovehandles en ik ben mijn zwangerschap striaevrij doorgekomen. Wel is mijn buik nu nog enorm slap en flubberig dus ik smeer gewoon door tot mijn flacon op is, deze olie helpt om de huid elastisch te houden dus zal hij ook wel helpen bij het terugkrimpen... Fingers crossed...

Onder de douche gebruik ik de Calendula baby haar en bodyshampoo of de nieuwe Amandel crèmedouche die ruikt lekker zoet. De Calendula producten hebben een hele subtiele natuurlijke geur en de Weleda doucheproducten zijn vrij van agressieve schuimende middelen die jouw of baby's huid kunnen irriteren dus dat is al een reden op zich om deze producten in te slaan.


Mijn kleintje was 9 dagen na haar uitgerekende datum geboren en kindjes die wat aan de late kant zijn hebben doorgaans een drogere huid. Zo ook mijn kindje dus een scheutje olie in haar badwater en een lekkere bodylotion kunnen dan zeker geen kwaad. Nu gaat dat vervellen vanzelf over maar mijn kleintje vond het heerlijk als ik de bodylotion ook lekker zachtjes deed inmasseren. Vooral als ik haar voetjes lekker masseer komt ze echt tot rust.

De Weleda Witte malva bodymilk is geschikt voor de meest gevoelige huidjes en mijn vroedvrouw keek goedkeurend toen ik deze flacon tevoorschijn haalde. De witte malva bodymilk laat zich goed inmasseren, heeft een heel zacht bijna niet waarneembaar geurtje en zorgt voor een lekker gevoed en soepel huidje. weet je wat vooral zo fijn is aan die subtiele geurtjes? Ze overheersen niet de goddelijke geur die je baby van nature heeft meegekregen, ik betrap mijzelf erop hoe graag ik aan haar bolletje snuffel als ik haar in mijn armen heb.


Andere Weleda toppers zijn de Calendula gezichtscrème, bad en bodyolie (je hebt zelfs een speciaal weltrustenbad voor onrustige slapers) en natuurlijk de befaamde billenbalsem (daarover binnenkort meer want de billenbalsem viert haar 30e verjaardag!).

De gezichtscrème is ideaal om droge plekjes aan te pakken of om het gezichtje te beschermen bij guur weer want ik ga wel dagelijks met mijn mopje aan de wandel. Lekker inpakken en wandelen in de wandelwagen, goed voor haar en goed voor mij. Als er veel wind staat smeer ik mijn eigen gezicht er ook meteen mee in want de Calendula crème is lekker zacht voor de huid maar zorgt toch voor een goed beschermlaagje.


PS Weleda heeft trouwens ook een speciale thee die je melkproductie stimuleert. De smaak ik nou niet echt een verwennerij maar ik merk echt dat ik meer voeding heb als ik braaf de thee drink dus dat is voor mij motivatie genoeg om dagelijks een kopje borstvoedingsmelange te zetten. Weleda is onder andere verkrijgbaar bij reformwinkel, drogist en Weleda instituten.

BigGreenSmile

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)