donderdag 25 februari 2016

Pregnancy beauty favorites

Pregnancy beauty favorites
Aan het begin van mijn zwangerschap heb ik flink wat beautyproducten ingeslagen om vooral maar te zorgen dat de bekende beautykwaaltjes geen kans zouden maken. Ik kocht producten voor een vette huid, hoge SPF's tegen het zwangerschapsmasker en natuurlijk de nodige bodyproducten om het oprekkende vel een beetje te helpen en elastisch te houden zodat het na de bevalling hopelijk redelijk terug zou krimpen.

Vandaag laat ik je een aantal producten zien die mij en mijn huid toch wel gered hebben tijdens mijn zwangerschap want de schade is heel erg beperkt gebleven. Vooruit, nu 2,5 weken na de bevalling is mijn buik nog niet strak en zal ik nog zeker 18 kilo's moeten verliezen maar dat zijn details (oef....) ik heb geen striae of spataderen aan de zwangerschap overgehouden maar een prachtig klein meisje dat ik nu al aanbid. Vooruit door naar de producten voor ik wegdroom achter mijn beeldscherm of naar haar ga kijken want als ik begin met naar haar staren ben ik zo een uur verder.


Tijdens je zwangerschap is de groei van je buik natuurlijk de meest zichtbare verandering maar ook je borsten nemen toe in omvang en kunnen ook wel wat extra steun gebruiken. Voor mijn buik rekende ik op de Body elasticizing oil van comfort zone, een heerlijke olie die de huid extra stevig en veerkrachtig maakt, en de stretch mark control van Clarins, een rijke crème die de huid soepel houdt en zorgt dat striae zichtbaar vermindert of in mijn geval, geen kans krijgt om tevoorschijn te komen. Ik wisselde deze twee af en ondanks de vele extra kilo's en de megabuik (ik kreeg regelmatig de vraag of het geen tweeling was...) was er geen streepje te bespeuren op mijn opgerekte velletje.

Mijn buste verzorgde ik dagelijks met de collagen & hyaluronic acid van Collistar, deze verzorging lift en verstevigt de huid van je buste, ik vond vooral de luchtige geurloze textuur heel erg prettig en tijdens de zwangerschap bleven de dames ook pront en rond, nu geef ik borstvoeding dus dan word een busteproduct afgeraden maar ik hoop dat het vooraf smeren toch wel enig resultaat heeft... Het uiteindelijke resultaat zal ik af moeten wachten tot na de borstvoeding en ik hoop het toch minstens 6 maanden vol te houden. Trouwens, ik ben helemaal vergeten om de Talasso scrub op de foto te zetten, deze heerlijke bodyscrub van Collistar heb ik gedurende mijn hele zwangerschap braaf gebruikt om mijn huid zacht en soepel te houden. De Talasso scrub laat na het scrubben een lekker olieachtig laagje achter op de huid dus een keer bodylotion overslaan is toegestaan.

De Weleda Venadoron is een heel fijn product als je last hebt van zware en vermoeide benen, de frisse gel ziet er niet heel erg aantrekkelijk uit maar zorgt wel voor frisse verkwikte benen. Daarnaast stimuleert de gel de doorbloeding en houdt de aderen in je benen veerkrachtig en elastisch waardoor spataderen minder snel de kans krijgen. Ook mijn benen zijn de zwangerschap heelhuids doorgekomen, wat spataderen betreft dan (ik ga het niet hebben over de nieuwe vetreserves die ik er de komende maanden af zal moeten sporten...).

Als je zwanger bent heb je soms (lees: vaak) behoefte aan zoete troost, de Kiehl's Crème de corps soy milk & honey whipped body butter is een zoete calorievrije traktatie voor je lichaam. De geur is heerlijk zoet als een romig dessert en de textuur smeert al even lekker uit, na het insmeren voelde ik mij altijd een stuk beter en de butter zorgt voor een gevoed en soepel huidje, iets wat erg fijn was op dagen dat mijn buik helemaal strakgespannen stond.


Gewoonlijk ben ik groot fan van de AVST van Environ maar er is nog veel onduidelijkheid over vitamine A gebruik in huidverzorging tijdens de zwangerschap, de een zegt doe maar de ander zegt gebruik het liever niet. Dus bij twijfel doe ik het dan gewoon niet en heb ik mijn AVST moisturizer vervangen door de Super moisturizer + (de tube is nog de oude verpakking trouwens de moisturizer zit tegenwoordig in een pompflacon), een fijne hydraterende verzorging. Ook had ik de

Het Ultrasmoothing eye serum van Dermalogica was een ware lifesaver, de wallen en kringen die zich zo tijdens de laatste rusteloze nachten (waar laat je die buik als je lekker wilt slapen????) vormen onder je ogen zijn na de bevalling nog eens dubbel zo hevig en denk maar niet dat je slaap kan bijtanken als de kleine er eenmaal is. Weet je, eigenlijk is het helemaal niet zo belangrijk hoor maar een beetje het gevoel hebben dat er nog ergens een glamourdiva in je schuilt is fijn als je de ene pyjama verruilt voor de volgende. Dit frisse oogserum zorgt voor een toch nog enigzins uitgeslapen look, wel zo fijn als je later de foto's terugziet.


Schoonheid en vooral gezondheid komen toch voornamelijk van binnenuit, voeding is zo ontzettend belangrijk en al helemaal tijdens deze periode in je leven. Naast een uitgebalanceerde voeding nam ik toch een extra supplement voor zwangere vrouwen en extra magnesium. Ik kies altijd voor Solgar, nu ik erover nadenk weet ik niet precies waarom maar ik heb het gevoel dat ze echt iets voor mij en mijn gezondheid doen en eigenlijk is dat reden genoeg toch? De Prenatal nutrients bevatten alles wat je als zwangere nodig hebt en de Magnesium citrate nam ik als ik erg last had van stress of rusteloze benen en zeker voor dat laatste deden ze erg goed hun werk.

Naast deze producten zijn er nog talloze andere items die de zwangerschap net even iets makkelijker maakten, nieuwsgierig naar meer of is het zo mooi geweest? Ben benieuwd of je graag meer leest of niet. Ik ga even een lekkere wandeling maken met de honden en daarna is het weer voedertijd.... Borstvoeding geven is een wonderlijk fenomeen... Tot snel!

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)