vrijdag 15 januari 2016

L'Oréal Paris collection exclusive les roses

L'Oréal Paris collection exclusive les roses

L'Oréal Paris lipsticks behoren tot mijn favorieten, helaas is mij all time favorite Eva's nude onlangs in de wasmachine terechtgekomen (NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!) en dus zal ik die moeten vervangen, gelukkig kan ik mij in de tussentijd troosten met de prachtige roze tinten uit de Les Roses collectie.


De Collection exclusive Les Roses bestaat uit 4 lipsticks en 4 bijpassende tinten nagellak naar de signatuur van Doutzen, Blake, Julieanne en J-Lo. Op de campagnefoto's ogen de tinten wat vintage en zacht maar in het echt zijn ze eerder flashy en opvallend.


“I thought that love was just a word They sang about in songs I’ve heard It took your kisses to reveal That I was wrong, and love is real Hold me close and hold me fast The magic spell you cast This is la vie en rose When you kiss me, Heaven sighs And though I close my eyes I see la vie en rose When you press me to your heart I’m in a world apart A world where roses bloom C’est elle pour moi, moi pour elle pour la vie Elle me l’a dit l’a juré pour la vie La vie en rose

De campagnebeelden hebben mij niet alleen qua kleur en mood op het verkeerde been gezet ik was ook even in de war door de verschijning van John Legend in de campagne (zijn prachtige vrouw is model maar hem zie ik toch geen lipstick dragen?) maar La Vie en Rose van de legendarische Edith Piaf is natuurlijk voor deze campagne gecovered door Mr. Legend.


Terug naar de lipsticks en nagellakjes, de vier roze tinten uit de collectie zijn een liefdesverklaring van L'Oréal aan de vrouw, voor elke vrouw is er een roze op maat. Elke Collection exclusive Les Roses is geïspireerd op een van de L'Oréal ambassadrices wat een heel uiteenlopend kleurenpalet heeft opgeleverd. De nagellakjes die bij de lipsticks horen zijn niet identiek aan de lipsticks maar ze stemmen wel overeen voor een subtiele maar toch elegante match. Delicaat microparelmoer zorgt ervoor dat de roze tinten geen flets krijtachtig effect op de lippen geven maar juist een intense poederroze kleur achterlaten.

Interressant weetje: Het aanbod in de Collection exclusive tinten varieert per land dus ga ook zeker eens de grens over om te checken welke tinten je in het buitenland kan scoren. Hier heb je de keuze uit het pittig fuchsiaroze voor Doutzen, koraalroze voor Blake, een magentaroze voor J-Lo of een zachtroze voor Julianne.


Mijn favorieten zijn de sprekende fuchsia en koraaltint voor Doutzen en Blake, wat opvalt bij het aanbrengen is de textuur van de lipsticks. ze zijn even romig als altijd maar door de poedermatte finish lijken ze wat minder dekkend te zijn dan dat ik gewend ben van L'Oréal.

Om dan toch een intens kleurresultaat te bereiken kan je een primer of laagje foundation als basis op je lippen aanbrengen maar ik vind het wat subtielere effect ook wel erg mooi. Pas trouwens wel op met eventuele velletjes en oneffenheden op de lippen, de lipstick hoopt zich daar op dus gladde lippen zijn een must als je deze tinten wil rocken.


De bijpassende nagellakjes zijn qua aanbrengen en pigmentatie heel erg fijn, de ranke flesjes nemen weinig ruimte in, bevatten toch een mooi fullsize penseel en vloeien mooi uit over de nagel. Een mooie collectie al vind ik het stiekem een beetje jammer dat de lipsticks wat mat en transparant zijn, ik had liever de vertrouwde romige en dekkende crèmefinish gehad. 



Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)