dinsdag 12 januari 2016

Kiehl's Crème de corps soy milk & honey whipped butter

Kiehl's Crème de corps soy milk & honey whipped butter 

Ik moet heel erg uitkijken dat dit artikel geen rare ondertoon krijgt maar jezelf insmeren met deze goddelijke body butter van Kiehl's is een feestje. Je moet wel fan zijn van het stevigere smeerwerk anders kan je de traditionele Crème de corps en de whipped body butter beter overslaan (er is ook een lightweight formula maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee) want ze zijn weelderig, vol en onweerstaanbaar creamy.

Kiehl's adviseert om de Whipped body butter en crème de corps na het douchen op een nog vochtige huid in te masseren om het aanwezige vocht in je huid vast te houden en om te zorgen voor een gevoed en superzacht huidje.


De klassieke Crème de Corps van Kiehl's is geurloos maar de Whipped body butter is verkrijgbaar in diverse heerlijke geuren. Mij eerste keuze was de Soy milk & Honey een heerlijke zoetgeurende butter die zich heerlijk over de huid laat verdelen en waarmee je eindeloos kan doorsmeren (hoewel een olie heel lekker is op mijn 37 weken zwangere buik is deze romige butter een aangename afwisseling).

Mijn buik voelt nu op het einde van de zwangerschap erg gespannen aan dus het inmasseren met een lekker smeuïg product wat ook nog eens heerlijk ruikt is echt even een vertroetelmomentje voor mijzelf en daarna voelt de gespannen huid een stuk soepeler en kalmer aan. Deze butter herstelt, beschermt en verzacht de huid en voorziet de huid van een mooie glans en natuurlijk die lekkere zoete geur.


Een mix van sheaboter, squaleen (een signature ingrediënt van Kiehl's), jojoba olie en bèta caroteen zorgen voor 24 uurs hydratatie zonder parabenen, glycolen en siliconen. Sheaboter voorkomt het uitdrogen van de huid en herstelt de soepelheid. Squaleen is een botanisch vet dat sterk lijkt op de natuurlijke huidoliën waardoor het gemakkelijk door de huid wordt opgenomen en zorgt voor een herstelde vochtbalans en soepelheid.

Jojoba-olie is afkomstig uit een woestijnplant en voorkomt dat het aanwezige vocht verdampt. Daarnaast herstelt deze olie de natuurlijke vetbarrière van de huid waardoor ze zacht en soepel blijft. Bèta-Caroteen tenslotte is een anti-oxidant die schade door omgevingsfactoren beperkt.


Ik hoef het denk ik niet meer uit te leggen maar ik ben groot fan van dit product, de geur, de rijke lekker smeerbare textuur en bovenal het gevoel van comfort dat deze butter aan mijn gespannen huid geeft zorgen ervoor dat dit momenteel een van mijn favoriete beautyproducten is en ik vermoed dat dit ook wel even zo zal blijven.

Nu staan er nog een drietal Crème de corps items op mijn verlanglijstje, de Grapefruit variant van de Whipped body butter is een limited edition dus hier moet ik niet te lang mee wachten maar gelukkig maken de Nurturing body washing cream en klassieke Crème de corps in miniformaat deel uit van het vaste assortiment (de Crème de corps is verkrijgbaar vanaf een 75ml flacon tot een hardcore verpakking van 1liter!). Ik heb de 75ml travel size op mijn wishlist staan want die lijkt mij erg fijn voor in de handtas.


De producten van Kiehl's zijn verkrijgbaar via de Kiehl's brandstores, de officiële webshop, verkooppunten (Skins cosmetics lounge) en Kiehl's corners in de Bijenkorf filialen in Nederland en bij Senteurs d'ailleurs in Brussel.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)