vrijdag 11 december 2015

Youngblood winterlook 2015

Youngblood winterlook 2015

Nude en nachtblauw? Een van mijn favoriete combinaties wat make-up betreft dus ik ben nu al fan van deze look van het minerale make-up merk Youngblood. Pauline Yougblood-Solis had als droom om een minerale make-up te ontwikkelen die de natuurlijke schoonheid benadrukt door middel van zuivere natuurlijke ingrediënten die de huid niet afsluiten en verstikken maar wel beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Zuivere mineralen en pigmenten zijn een feest voor een gevoelige en beschadigde huid, ik gebruik nu zelf al een hele tijd de minerale make-up van Jane Iredale en uit ervaring kan ik je vertellen dat een goede kwaliteit minerale make-up alleen maar een positieve bijdrage levert aan je huidconditie terwijl ze ook nog eens goed blijven zitten en zorgen voor een flawless resultaat. Ik heb altijd moeite gehad met het vinden van een fijne foundation en sinds ik minerale pigmenten heb ontdekt wil ik niets anders meer.

Maar ander onderwerp, Youngblood heeft een hele mooie look uitgebracht voor de winter die bestaat uit een diepblauwe mascara (mooooooi! Ik hou zo van aparte kleurtjes wat mascara betreft), drie nude kleurige lipsticks en vier eyeshadow duo's. Kijk je even mee naar het minerale moois?

Youngblood winterlook 2015
De vier nieuwe eyeshadow duo's kunnen nog zorgen voor een gevalletje keuzestress, Graceful is een combinatie van Apricot en Azure, Charismatic is een mooi neutraal duo dat bestaat uit Calla Lilly en English tea, Desire bestaat uit een nachtblauwe, bijna violette tint en zacht roze en Virtue is een zachte combinatie van sneeuwwit en een bruine shimmer.

Fijn is dat de tinten uit de duo's ook als losse Pressed individual eyeshadows te koop zijn, als het duo net niet naar je zin is dan koop je toch gewoon de losse tint? Erg handig en slim bedacht, Zo zou ik bijvoorbeeld de neutrale Pink diamond of Halo gebruiken als mooie highlighter en dan de ogen aanzetten met de diepblauwe Sapphire of misschien wel de groene Jewel (groene oogschaduw en blauwe mascara is ook een erg mooie combi voor een verwarrend mooie oogopslag).


De Intimattes lipsticks met satijnmatte finish zijn er in 3 tinten waarmee je je lippen mooi neutraal of juist lekker dramatisch aanzet. Maar de tinten Vamp en Vain zullen ook donkere schoonheden prachtig staan vermoed ik zo. Ik heb de nudekleurige Secret op mijn verlanglijstje gezet. Gewoon omdat ik zo van nude lipsticks houd en erg benieuwd ben naar de textuur van deze Youngblood.

De Cobalt mascara tenslotte zorgt voor een dramatische oogopslag door de wimperhaartjes te verlengen en mooi van elkaar te scheiden.


Het voelt een beetje als vreemdgaan maar stiekem ben ik wel erg nieuwsgierig naar de minerale make-up van Youngblood, de Natural loose mineral foundation is verkrijgbaar in 8 tinten. Er zijn in totaal 5 foundations van Youngblood met uiteenlopende finishes en texturen. De Natural loose is de meest dekkende foundation (je kan de dekking zelf opbouwen dus ideaal als je ook een product zoekt waarbij je kan spelen met de dekking) en de Mineral radiance moisture tint de meest lichte qua dekking. Zoek je de gulden middenweg? Dan zijn er de Crème powder foundation, Liquid minerals foundation en Pressed mineral foundation.

Qua blushers kan je bij Youngblood ook alle kanten op, crème, losse poeder of compact. Aangezien ik geen heldin ben met crèmeblushers en een losse poeder niet altijd even handig vind (bij mij word het toch altijd een rommeltje al spreekt de kleur Sherbet mij enorm aan...) zou ik gaan voor de klassieke compactvorm en de Pressed mineral blush is verkrijgbaar in 7 mooie tinten waarvan vooral de nectar, tangier en blossom fluisteren mijn naam, maar misschien stap ik toch uit mijn comfort zone en ga ik voor de losse poederblush. Twijfel, twijfel.....

De Mineral Radiance bronzer (ja ik ben echt een addict als het op blushers en bronzers aankomt, ik verkies blush boven mascara) is verkrijgbaar in 4 varianten, de peachkleurige Splendor, de zongebruinde Sunshine, Caramelkleurig Sundance (hebbenhebbenhebben) en een combi van roze en bronze die de zomerse naam Riviera heeft gekregen.

Voor de ogen is er natuurlijk de keuze uit mascara, losse of compacte oogschaduw, hebberigmakende oogschaduwpalettes, oogpotloden, eyeliners, diverse wenkbrauwproducten (joepie! Het Brow sculpting pencil in natural brunette graag!) en zelfs een oogcrème die vermoeidheid belooft te vervagen. De lippen krijgen kleur door het grote aanbod lipsticks, glossjes en lippotloodjes voor mooie strakke contouren en het allermooist van alles... Er is ook een prachtige lijn van penselen (de blush, concealer en foundation brush = liefde op het eerste gezicht).  

Voor meer info over de make-up van Youngblood en de verkooppunten check je de Youngblood website, of hou de facebook pagina in de gaten voor het laatste nieuws.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)