zaterdag 11 juli 2015

Eyeko Lengthening Skinny Brush mascara

Eyeko Lengthening Skinny Brush mascara 

Eyeko is een merk waar ik wel al eens van gehoord had maar waarvan ik eigenlijk niet wist dat het in Nederland verkrijgbaar is. Eyeko ontwikkeld producten voor een makkelijk aan te brengen oogmake-up die de hele dag onberispelijk blijft zitten.

Alexa Chung was al jaren fan van de Eyeko eyeliner (voor haar kenmerkende look) en sloot zich twee jaar geleden aan bij de oprichters van het merk om Eyeko meer naamsbekendheid te geven. Het merk werd in 1999 opgericht en de innovatieve producten hebben sindsdien al heel wat beautyprijzen in de wacht gesleept.



De producten zijn op hun manier uniek en innovatief, zo bevat de I Do eyeliner bijvoorbeeld een lash enhancing complex met widelash™ dat ervoor zorgt dat je wimpers bij regelmatig gebruik voller en dikker zullen worden. Multitasking to the max dus! De waterproof formules van de Visual eyeliner is zelfs geschikt voor de waterlijn en is vrij van parabenen. Deze eyeliner is er in diepbruin mocha en zwart ebony.


Ook qua mascara is er keuze genoeg, de I Do mascara bevat vitamine A, E en wimperversterkende keratine, Ginkgo biloba en plantaardige proteïnen voor veerkracht. Het unieke borsteltje zorgt voor volume en mooie gescheiden wimpers terwijl de langhoudende fotmule zich simpelweg laat verwijderen met warm water. De Black magic zorgt voor dramatische wimpers en heeft ook een langhoudende formule.

De Skinny (de variant die ik uitprobeerde) zorgt er dankzij haar slanke contouren voor dat zelfs de kleinste wimperhaartjes voorzien worden van een laagje gitzwart en worden door de versterkende en groeibevorderende formule verlengd en mooi van elkaar gescheiden voor een serieuze Bambi blik. De waterbestendige formule (echt waar deze mascara overleefde een flinke huilbui) blijft lang zitten op de wimpers zonder bikkelhard te worden en beloofd zich weer makkelijk te laten verwijderen.


Naast mascara's en eyeliners zijn er ook speciale oogmake-up remover doekjes, eyeshadows in stickvorm en twee wenkbrauwproducten. Die doekjes en wenkbrauwproducten moet ik ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen, evenals de eyeliner in Mocha, ik ben dol op bruine eyeliner en mascara. In dat opzicht is het jammer dat de mascara's enkel in het zwart verkrijgbaar zijn.

Door naar de mascaratest, De Skinny heeft inderdaad een hele smalle top waardoor je goed kan aanzetten en ook de onderste wimpertjes makkelijk van mascara kan voorzien zonder dat je bang hoeft te zijn om in je oog te prikken met de borstel (ja dat overkomt mij regelmatig met die fijne dikke borstels....)


Het resultaat? Ik denk dat onderstaande foto's wel voor zich spreken nietwaar? Zie trouwens wel dat ik een beetje achterstallig onderhoud heb wat mijn wenkbrauwen betreft....oops.... 

Ook tijdens die extreme hitte bleef deze mascara prima op zijn plek, het verwijderen was wel even een dingetje, met mijn vertrouwde twee-fasen remover duurde het eeuwig maar met een micellair watertje was de klus zo gepiept... Ook een huilbui is voor deze mascara geen bezwaar, als je tranen gedroogd zijn blijft de mascara soepel en je wimpers mooi lang (sommige mascara's worden hard en korrelig maar dat is bij deze niet het geval). Ik vind het een super product, nu ga ik gewoon heel hard hopen dat Eyeko de mascara's eerdaags ook in het bruin zal uitbrengen. 

Voor verkooppunten in de Benelux kan je contact opnemen met Beauty Musthaves. Ik ga even snel mijn wenkbrauwen epileren (foei stoute beautyblogger! close-ups kunnen confronterend zijn...) en de remover doekjes en mocha eyeliner op mijn wishlist zetten. 


Eyeko Skinny mascara 
Follow on Bloglovin

1 opmerking:

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)