vrijdag 10 juli 2015

Kérastase Résistance Thérapiste haicare for damaged hair

Kérastase Résistance haicare for damaged hair

Last van breekbaar haar? Dan is het nieuwe Résistance Thérapiste gamma van Kérastase misschien iets voor jouw haar. Kérastase werkt nauw samen met haar salons om de wensen van de klanten beter te begrijpen. In 1995 lanceerde Kérastase het Résistance gamma voor haar klanten en nu 20 jaar later komt de verbeterde versie uit: Résistance Thérapiste is een lijn van haarverzorging voor overbelast haar.

Als je haar maar goed zit toch? En soms zijn we niet zo lief voor ons haar als we er alles aan doen om het er zo mooi mogelijk uit te laten zien, een overdaad aan behandelingen maakt het haar gevoelig en de schade wordt steeds groter. Waar ligt de balans tussen gezond haar en mooi gestyled haar? In een wereld waarin digitaal nagebootste perfectie steeds meer ons wereldbeeld veranderd (hoe hard je je er ook tegen wil verzetten....) moet elk haartje precies in de plooi zitten en elk foutje wordt weggewerkt. Maar anderzijds willen we ook ons haar niet verpesten door alle styling en verfbeurten (nu ik mijn haar niet meer kleur zie ik pas wat dat met je haar doet, oh-em-gee!). Beschadigd haar heeft meerdere kenmerken, van gespleten punten, slechte doorkambaarheid tot een doffe kleur en futloos ogend haar, je wordt er niet vrolijk van.


Kérastase maakt voor de Résistance Thérapiste lijn gebruik van de kracht van een bijzondere klimplant, deze plant leeft in de droogste gebieden en kan zich perfect aanpassen aan de meest extreme omstandigheden. Vandaar ook de heldere diepgroene kleur van de verpakking, deze zijn een verwijzing naar een plant vol vocht en vitaliteit.

Voor elk type haar is er een specifiek ritueel bedacht om het haar zo goed mogelijk in topconditie te krijgen, het systeem bestaat uit vier producten: soin premier (verzorging die je voor het wassen gebruikt), bain (shampoo), masker en serum.


De Soin Prémier is een verzorging speciaal voor fijn haar, door het gebruik van deze verzorging bereid je je haar voor op de shampoo. Je brengt de Soin Prémier aan op het haar, laat deze even intrekken en vervolgens laat je het product opschuimen waarna je het zorgvuldig uitspoelt. De Bain Thérapiste is een reinigende shampoo die het haar respecteert en verzorgt.

Het romige masker vol herstellende bestanddelen maakt het haar binnen enkele minuten soepel en glanzend en het twee-fasen serum op basis van olie en crème beschermt je punten tegen hitte van stylingtools en hydrateert en voedt het haar.


De producten hebben een aangenaam fruitige geur, na het gebruik voelt mijn haar heerlijk zacht en soepel en inderdaad, door het gebruik van de soin premier voor het wassen is mijn haar wel heel erg handelbaar maar niet slap en futloos. Het masker is enorm rijk dus die zal ik ook enkel gebruiken voordat ik mijn krullen blootstel aan de föhn of stijltang (dan voel ik mij toch iets minder schuldig).

De shampoo alleen al is al zo voedend dat mijn redelijk gezonde haar eigenlijk geen masker of soin premier nodig heeft maar toch gebruik ik één van beide eenmaal per week. Het serum gebruik ik op de punten en met mijn Jean Peau haarborstel (vergelijkbaar met de Mason Pearson borstel maar dan relatief betaalbaar) Ik vind de Kérastase Résistance Thérapiste een fijne productlijn die lekker ruikt, mijn haar echt voelbaar zachter maakt zonder dat het in een bos pluishaar veranderd en mijn krullen respecteert. Kérastase is verkrijgbaar bij Kérastase kapsalons.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)