maandag 1 juni 2015

Summer essentials

Handbag basics: Travalo, L'Oréal Paris, Uriage & Hansaplast 
Mij zal je zelden met een piepkleine clutch zien vertekken, ik heb altijd mijn trouwe Longchamp travel bag bij de hand waarin ik nog net niet kan overleven in de wildernis (al zou een paar nachten moeten lukken) maar voldoende voorzien ben om alle dagelijkse minirampen (gescheurde nagel, hoofdpijn, maagzuur, splinter) onder controle te krijgen. Tijdens de zomermaanden voeg ik altijd een paar basics toe aan mijn toch al uitgebreide repetroire. Nieuwsgierig geworden? Lees dan gezellig verder.




Hansaplast blaarpleisters verlichten de pijn die wordt veroorzaakt door druk of wrijving, beschermt tegen vuil en bacteriën, is bijna onzichtbaar en waterbestendig, zorgt voor een snellere genezing en blijft meerdere dagen zitten (ligt er natuurlijk een beetje aan wat je die dagen allemaal doet). Je brengt de pleister aan op een droge schone huid en vervangt de pleister pas als deze uit zichzelf loslaat.

Het handige doosje bevat 6 pleisters, zeker op vakantie zorg ik dat ik altijd een doosje in mijn tas heb zitten. Na de wintermaanden gaan we ineens weer kittige sandaaltjes dragen en als die net even op een verkeerde plek schuren dan is het al snel mis. Ook bij wondjes op de hiel (van die leuke slingbacks) gebruik ik wel eens een blaarpleister in geval van nood.


Een goede SPF is natuurlijk een must maar grote flessen zijn niet altijd even praktisch en kunnen lekken. Ik heb altijd wel een stick met hoge SPF in mijn handbagage, deze stick van Uriage is fijn in gebruik en bevat minerale filters die allergische reacties tot een minimum beperken.

Een ideaal product om kwetsbare zones even snel van een hoge bescherming te voorzien (bijvoorbeeld de oren of kale plekken van manlief als hij met open sunroof in de felle zon achter het stuur zit, of je neus, lippen en jukbeenderen als je even een terrasje pakt of buiten een ijsje gaat eten)


Een fijne bronzer zorgt door een vleugje instant glamour, ik gebruik bronzer op mijn gezicht, décollecé en armen, eigenlijk op iedere plek die wel een mooi bronzen glansje verdient. Deze van L'Oréal Paris heeft een lekker groot formaat en bevat een mooi subtiel glinsterend deeltje voor een mooie zonnige gloed.


De Travalo is eigenlijk het hele jaar door wel in mijn handtas terug te vinden maar op vakantie gaan er altijd meer exemplaren mee. Met een gezin dat bestaat uit 2 pubers, een grote man en mijn volwassen zusje is elke vorm van ruimtebesparing in de auto er één. In plaats van grote flessen parfum neem ik altijd een paar onbreekbare (stel je toch voor dat die mooie parfumflessen tijdens het proppen breken noooo!) travalo's mee die ik vul met mijn favoriete zomergeuren.

Dit is slechts een kleine greep uit mijn overvolle hutkoffer, heb jij ook bepaalde items die je voor de zekerheid met je meezeult?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)