zaterdag 16 mei 2015

ShiSeido WetForce Expert Sun Aging protection lotion spf30

ShiSeido WetForce Expert Sun Aging protection lotion spf30
Water en transpiratie zijn de twee grootste vijanden van je product met SPF, Shiseido introduceerde twee jaar geleden al het bijzondere Superveil-360 technologie en dit jaar doen ze er weer een schepje bovenop met de nieuwe WetForce technology waardoor je beschermende product sterker gaat werken als de huid vochtig wordt (ja heus).


Het Superveil-360 UV zorgt voor een flexibel laagje dat als een tweede huid aansluit op de huid en ook alle rimpeltjes en plooitjes beschermt tegen UV straling. Het Profense CEL complex die de vorming van schade aan het DNA en de cellen afremt zodat de vorming van rimpels en pigmentvlekken vertraagd wordt. 


Dan de WetForce, als dit complex in aanraking komt met water wordt de werking versterkt, heel erg fijn dus voor (water)sporters of als je net als ik erg sterk transpireert in je gezicht bij hoge temperaturen. Uiteraard moet zelfs dit product regelmatig opnieuw worden aangebracht bij langer zonnebaden, ook na intensief zwemmen en afdrogen nadien.

Even een testje doen, ik breng het product aan op mijn arm en houd die onder de kraan, ik zie duidelijk verschil als het water over de arm met Shiseido WetForce loopt, na het voorzichtig droogdeppen is de geur van het product nog aanwezig en ik vermoed dus ook de bescherming. Je huid kan met dit product dus echt wel een verkoelend shotje water hebben (jammer want anders had ik altijd het excuus dat ik mij net had ingesmeerd als manlief of de kinderen mij nat wilden splashen).



De handige flacon moet je voor gebruik goed schudden, breng de lotion bij voorkeur s'morgens na het reinigen aan en verwijder het product s'avonds met je gebruikelijke reiniging. Gebruik een royale hoeveelheid voor een optimale bescherming, ook brengt het product wat stroef aan als je te weinig gebruikt, een theelepel voor je gezicht en een eetlepel per arm is echt een minimum (2mg per cm² is de officiële aanbevolen hoeveelheid) dus zodra je niet meer lekker kan smeren weet je dat je meer product moet gebruiken, handig!

De Lotion ruikt zonnig maar met een typische Shiseido twist, skincare van Shiseido heeft altijd iets kalmerends over zich qua geur vind ik. De flacon bevat 100ml wat fijn is voor in de handtas maar misschien wat weinig voor een vakantie, weet je wat ultiem zou zijn? XXL zonverzorging van Shiseido.... De kleine flacon kan dan mee in de tas en de grote flacon laat je op de koele hotelkamer. Of zou dat nou juist de reden zijn van de 100ml verpakking, warmte beïnvloed namelijk de werking van je SPF, en fles die elke dag meegaat naar het hete strand verliest beschermingskracht.... Shiseido denkt ook overal heel erg goed over na...


Een paar punten van aandacht: het product laat toch wel een minimaal wit waasje achter op mijn huid ( ik heb een gelige ondertoon dus misschien valt het daarom bij mijn huid op en bij een mooie lelieblanke huid niet) en pas op bij de oogcontour, direct contact met de ogen moet vermeden worden.

Ook kan het product vlekken op kleding en andere weefsels, maar dit is iets wat eigenlijk alle zonbescherming wel doet in meer of mindere mate (sommige producten lijken zelfs je nagellak op te lossen en laten een dof uitziende manicure achter deze doet dat gelukkig niet). Kortom, weer een fijn product om je huid optimaal te beschermen tegen de schadelijke en huidverouderende UV straling.

Shiseido zonverzorging shop je bij de parfumerie, luxe warenhuizen en bij Shiseido schoonheidssalons.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)