zondag 17 mei 2015

Infraligne week 3 & 4

Infraligne week 3 & 4 
Donderdag 9-4  Ik zit in een dip.... na de pasen was ik heel trots omdat ik niet was aangekomen (snap ik ik heb alleen maar gekeken naar al het lekkers) maar vanmorgen was ik ineens een halve kilo aangekomen volgens de weegschaal (omg whut!!!). Mijn oefeningen deed ik hierdoor wel met net iets meer overtuiging dan anders maar het voelde toch een beetje als falen. Ik zie telkens de rode cijfers op mijn beurtenkaart , ik ben geen goede verliezer maar ik ben al zeker geen goede winnaar wat bijkomende kilo's betreft.

Eigenlijk was het tijd voor het meetmoment maar vanwege twee nieuwe deelnemers werd besloten om het voor de volgende keer te doen. Begrijpelijk maar ik had gehoopt dat een afname in centimeters mij de motivatie had kunnen geven om het weekend goed door te komen en niet uit frustratie naar iets zoets te grijpen. Het valt niet altijd mee om sterk te blijven...Ben echt flink geïrriteerd nu.


Maandag 13-4 Het meetmoment is hier, ik was best zenuwachtig of er al veel veranderd was... Maar mijn zenuwen waren nergens voor nodig want hoewel ik qua kilos heel erg schommel ben ik al 18 hele centimeters kwijt!!!  Die positieve uitkomst geeft weer moed om er volop tegenaan te gaan. Dit goede resultaat zorgde er ook voor dat ik mijn gevreesde spijkerbroek uit de kast haalde en wat denk je? Hij gaat weer dicht en ik kan nog ademen ook als hij dicht zit!

Inmiddels ben ik ook weer vaak in de bibliotheek te vinden, in plaats van repen chocolade en pakken koek verslind ik nu alle boeken over gezond eten en gewichtsverlies om zoveel mogelijk kennis op te doen. Ook bij Infraligne zijn er trouwens fijne kookboeken verkrijgbaar maar daarover binnenkort meer.


Boeken waar ik veel aan had waren het bodyboek van Cameron Diaz en  Het Beste Dieet ter wereld. Dat laaste legt een focus op de ideale samenstelling van voeding, met een paar eenvoudige basisprincipes in het achterhoofd leer je jezelf een gezonde slanke lifestyle aan. 

Voedsel met een hoge GI ga je uit de weg (de snelle bevredigers als suiker en wit meel) en je zorgt ervoor dat je bord voor 2/3 gevuld is met groente, 1/3 eiwit en 1/3 langzame koolhydraten in de vorm van bijvoorbeeld volkorenproducten. Cameron Diaz schreef het bodyboek naar aanleiding van haar eigen zoektocht naar kennis over gezonde voeding. Zelf stopte ze zichzelf jarenlang vol met junkfood en nam haar slechte huid voor lief, nu eet ze helemaal anders, zondigen mag maar een gezonde voedzame basis is dan wel een vereiste.


Met al deze info in mijn achterhoofd geef ik een eigen draai geven aan Infraligne dieet, zo mag je olijfolie met mate want het bevat veel calorieën maar met mijn droge huidje heb ik wel behoefte aan die goede vetten, ik smeer ook al geen boter op brood dus speel ik een beetje vals. Het valt mij trouwens op dat ik steeds minder moeite heb om bepaalde zaken te laten staan al heb ik natuurlijk ook mijn momenten van zwakte.

Boodschappen doen en de regelmaat gaat steeds beter, ik vergeet nog wel eens een tussendoortje maar al met al ben ik op de goede weg en denk ik dat ik wel mag stellen dat de mentale knop om is. Ik ga steeds meer zelf experimenteren met gezonde gerechten en haal veel inspiratie uit de Beauty Food boeken van Lesley-Ann Poppe. Mijn huid is inmiddels ook weer tot rust gekomen en, heel belangrijk ik voel me goed en heb veel meer energie. Ik ben aan een flinke voorjaarsschoonmaak begonnen en de langer wordende avonden nodigen uit tot lekkere stevige wandelingen


Pfff dat waren week 3 en 4, met momenten had ik het toch wel moeilijk of zou het kunnen omdat de kinderen in België 2 weken vrij van school hadden... Twee weken twee pubers in huis zorgt voor onvermijdelijke snoepdrang... Gelukkig heb ik er meestal niet aan toegegeven. De oefeningen vielen goed mee, ik heb nog geen spierpijn gehad maar aangezien het aantal herhalingen snel toeneemt zal dat er binnenkort wel van komen vrees ik zo. Ik ben nieuwsgierig naar het verdere verloop van de kuur.

Tussenstand 24-3 80 kilo vs 16-4 76,9 kilo = -3,1 kilo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)