zondag 24 mei 2015

Pssssssst!!!! Sun Sensitive?

 Pssssssst!!!!  Sun Sensitive?

Noodzakelijk kwaad of extra beautyritueel? Ik smeer mijzelf altijd braaf om de twee uur in en maak daar altijd een klein ritueel van. Ik verzorg mijn huid het hele jaar door goed en ga al dat werk niet teniet doen door mijn huid zonder bescherming aan de zon bloot te stellen. Er zijn talloze producten, crèmes, lotions, olie en deze zijn weer in verschillende type flacons verkrijgbaar. Een handig product (zeker met een gezin dat smeren eerder als lastig ziet) is een spayflacon waarmee je snel een groot oppervlak kan voorzien van een laagje bescherming. Ik zet er een paar voor je op een rij die geschikt zijn voor een gevoelige huid en waarvan sommigen eventuele zonneallergie kunnen voorkomen.

Uriage Bariésun dry touch SPF 20 is een hele luchtige mist die een beetje tussen een droge olie en een verzorgende bodymist zit qua finish smeert heel lekker uit en heeft een frisse geur. Een fijn product van een voor mij volkomen nieuw merk. Ik kwam het tegen bij de apotheek en was direct nieuwsgierig.

Uriage bavat thermaal bronwater uit de Franse alpen dat vol oligo elementen en minerale zouten zit die je huid hydrateren, kalmeren en de huidbarrière versterken. Deze mist is ook als aftersun verkrijgbaar, die lijkt mij ook erg fijn. Ik gebruik dit product wel op mijn armen maar vanwege de olieachtige finish durf ik het niet aan om het product op mijn décolleté te gebruiken in verband met mogelijke zonneallergie. Maar een ramp is dat niet want ik vind deze spray vooral heel fijn voor mijn rug en benen.


De Eucerin Sun Mist SPF 50 is een transparante spray met SPF 50 die geen witte waas achterlaat, niet plakkerig aanvoelt en zacht is van geur (hij is wel geparfumeerd). Bij het aanbrengen voelt de spray fris en koel aan op de huid en laat zich lekker over de huid verdelen .Net als bij de Uriage komt er een hele fijne mist vrij die een flinterdun laagje bescherming op de huid achterlaat. Dit product 

Eucerin staat vooral bekend om effectieve oplossingen voor specifieke huidproblemen en ook met hun zonverzorging lopen ze daarin voorop. Zo is deze spray voor een gevoelige huid maar er zijn ook speciale producten voor acnéhuidjes, zonneallergie of atopische dermatitis.  Eucerin maakt alleen gebruik van doeltreffende werkstoffen die goed door de huid verdragen worden. 

Naast de ultralichte sprays zijn er natuurlijk ook de wat 'vollere' producten die wat meer comfort geven aan de huid. Een vaste reisgenoot is de Oil Free milky spray van Lancaster, dit fijne product van Lancaster is verkrijgbaar in een SPF  en de Sun Beauty producten van Lancaster beschermen niet alleen tegen UVA en UVB straling maar houden ook infraroodstraling tegen. Mag je nou wel of niet lekker zonnebaden? Met het bijzondere Tan Activator Complex daagt Lancaster je uit om wel van het zonnetje te genieten maar met de juiste bescherming. 

Het Tan Activator Complex (TAC) zorgt ervoor dat je sneller bruin word terwijl je je huid minder blootstelt aan het felle zonlicht. Urenlang bakken is dus echt niet meer nodig, zo houd je ook nog eens tijd over voor andere leuke dingen. Na de zomer zo lang mogelijk bruin blijven? Een voorzichtig opgebouwd bruin kleurtje blijft langer zitten en met behulp van de Tan Maximizer after sun lijn kan je je bruine kleurtje tot wel een maand verlengen. 

De Lancaster Sun beauty milky spray is een luchtige zonnelotion die lekker uitsmeert mits je voldoende product gebruikt, ik ben niet alleen maar blij mee want alleen met een royale hoeveelheid product is je huid beschermt volgens de aangegeven SPF. Bezuinig dus nooit op de gebruikte hoeveelheid product, anders kan je alsnog verbranden en dat zou zonde zijn. Lancaster zonverzorging heeft al zolang ik mij kan herinneren dezelfde geur en zodra ik die ruik ben ik direct in vakantiestemming. Deze olievrije spray is al jaren mijn beste vriend in de strijd tegen zonneblaasjes.


Maria Galland is al wat voller maar nog altijd een luchtige fluide, wel moet je ervoor zorgen dat je de flacon tijdens het sprayen goed rechtop houdt anders heb je kans op verstoppingen. Dit product smeert prettig uit en ook bij dit product kan je niet vals spelen met te weinig product want dan smeert het niet meer lekker. Deze spray is ook geschikt voor het gezicht, ik spray dan eerst een beetje product op mijn handpalm waarna ik het product over mijn gezicht verdeel. 

Deze zonverzorging van Maria Galland is geschikt voor gevoelige huidjes en minimaliseert het risico op een allergie in de zon. Plantaardige glyceriden voorzien de huid van lipiden (die houden je huid soepel) en voorkomen uitdroging. Deze niet vette lotion is zacht voor je huid en beschermt met UVA en UVB filters tegen de schadelijke invloed van UV straling. Ik heb deze wel al in de matige voorjaarszon getest en ben benieuwd wat het doet in de volle zomerzon. Ik houd je op de hoogte. 

Nog twee aanraders voor gevoelige huidjes (bij gebruik van deze producten had ik geen last van zonneblaasjes) zijn de RAD spray SPF 25 van Environ en de Sun Sport SPF 50 van Dermalogica (hele dag op het water en hoewel ik lichtelijk nerveus werd van de blootstelling aan de zon was ik niet verbrand door de doeltreffende SPF 50. 

Dus bescherm jezelf, smeer goed en vergeet ook niet te smeren als je s'avonds nog een terrasje gaat pakken. Nog een wijze tip van je fairy blogmother, pas op met glanzende olie als je s'avonds toch nog in de zon komt, het zal je maar overkomen dat je de hele dag nergens last van had en die late zonnestralen in combinatie met olie net even zorgen voor die fijne jeukende rode bultjes...   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)