vrijdag 10 april 2015

My favorite spring scents for men

My favorite spring scents for men 
Ik kies meestal de geuren uit die manlief draagt en daarbij houd ik heel lief rekening met zijn voorkeuren, niet te bloemig en zeker niet té kruidig want dat heeft tranende ogen en niesbuien als gevolg.

Ik vind het heerlijk om in de parfumerie alle nieuwe herengeuren op te snuiven, zeker als de seizoenen wisselen want dan is het altijd een uitdaging om een lekkere nieuwe geur te vinden die bij het seizoen past. Dit zijn mijn drie favorieten voor dit voorjaar.


Lacoste Jaune is verpakt in een frisgele flacon en de geur is dan ook geïnsp
ireerd op een geel polo shirt dat positieve energie en optimisme uitstraalt. Even tussen ons, ik word ook erg vrolijk van deze knalgele flacon met strategisch geplaatste krokodil.

De geur is fris en zonnig door een opening van grapefruit, roze peper en tonic (helemaal goed voor gin tonic fans) waarna koriander en golden delicious appels zorgen voor een contrast tussen pikant gekruid en sappig zoet. De basis is houtachtig en warm en errug mannelijk (als ik aan de flacon snuffel krijg ik visioenen van gebronsde gespierde mannenarmen die maar net in de mouw van de polo passen, dat zou pas een visual zijn.....) door vetiver, amber en cipres.

Naast parfums en kleding heeft Lacoste trouwens een heerlijke lijn van accessoires, ik heb mijn oog laten vallen op een poederroze bucket bag en turqouise zonnebril... nog even doorsparen (al vallen de prijzen best mee maar mijn verlanglijst voor de lente/zomer is gigantisch...) maar die tas komt er zeker. Voor ik het vergeet, de Eau de Lacoste L12.12 Jaune eau de toilette is al verkrijgbaar vanaf €48 voor een 50 ml. Er is ook een 100ml verkrijgbaar voor de echte fans.


Van fris en zonnig naar zoet en zonnig, A*Men Ultra Zest van Thierry Mugler slaat weer een geheel nieuwe weg in en ik neem je graag even mee door het universum van Mugler. De klassieke A*Men was wat Angel was voor de damesparfums, revolutionair en vernieuwend, A*Men is veel zoeter dan de meeste herengeuren door de combinatie van patchouli en tonkaboon. Toch laat A*Men een duidelijke sensuele mannelijke indruk achter door geurnoten van lavendel, muskus en sandelhout. Koffie, amandel en honing versterken het zoete karakter van de geur en geven de geur ook iets vertrouwds en bijna iets geruststellends zonder afbreuk te doen aan het verleidelijke aspect.

A*Men Ultra Zest is dus de nieuwste variant op de klassieke A*Men, hout, leer, Cubaanse tabak en koffiebonen gingen deze variant al voor. Ultra Zest draait om sappig en opwekkend citrusfruit wat perfect combineert met de klassieke basis van A*Men. Bloedsinaasappel (whoohoo!), mandarijn en munt vormen het openingsakkoord van de geur waarna de geurnoten van koffie, kaneel en zwarte peper zich ontwikkelen. Vanille, patchouli en tonkaboon vormen het sensuele bijna verslavende slotakkoord van de geur.

Ik ben lichtelijk geobsedeerd door deze geur die eigenlijk weer helemaal nieuw is en toch trouw blijft aan de originele compositie. Ultra Zest is zomers, mannelijk en intens lekker, ik vraag me nu alleen af of ik manlief zo wel de deur uit wil laten gaan....


Een Bentley zal voor veel heren (en dames) een ultieme droom zijn wat auto's betreft al zijn ze gezien hun prijskaartje enkel voor de rich few weggelegd. De parfums van Bentley zijn een iets bereikbaarder manier om manlief toch in Bentley te hullen. Bentley Azure is de meest frisse variant (de kruidige classic vind ik meer iets voor de winter) en is dan ook geïnspireerd op de kust en de gelijknamige cabriolet van het prestigemerk.

De geur weerspiegelt het relaxte gevoel van een en ontspannen rit langs de kustlijn in een mooie Bentley convertible omgeven door de zilte geur van de zee. Citrusvruchten, ananas en vioolblaadjes zorgen voor een frisse eerste indruk, peper, lavendel, salie en thee geven de geur een relaxte vibe waarna hout, tonkaboon en orcanox (een hele sophisticated houtachtige en amberachtige geurnoot) zorgen voor een mannelijke, bijna statige finale.

Drie totaal verschillende geuren maar daarom wel een leuk trio om mee af te kunnen wisselen. Vanmorgen had manlief A*Men op en ik geniet nog na van het geurspoor wat hij daarmee in huis achterliet. Een fijne herengeur is een beetje voor hem, maar stiekem heel erg voor mijzelf.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)