zaterdag 11 april 2015

Estée Lauder Little black primer

Estée Lauder Little black primer 
De naam Little black primer dekt eigenlijk de lading niet, dit product doet veel meer dan alleen een basislaagje leggen op de wimpers. De little black primer is eigenlijk meer een allround eyelash bff want deze multitasker doet dienst als primer onder je mascara voor extra volume, solo is het een mooie waterproof mascara en als top coat over je mascara legt de LBP een waterproof laagje over je mascara. 


Ik heb altijd een beetje issues met waterproof formules, naar mijn smaak doen ze net iets te weinig voor mijn wimpers en drogen erg hard op. Ik heb de Little black primer op verschillende manieren getest in combinatie met verschillende merken mascara van Collistar tot Dr. Hauschka en Lancôme tot Eyeko.

Als basislaagje onder mijn mascara vind ik de Little black primer niet voldoende scoren, ik heb eigelijk betere ervaringen met de Lash primer plus van Estée. Onder een andere mascara vind ik het resultaat wel volumineus maar wat te korrelig en plakkerig naar mijn smaak.


Solo zorgt de LBP voor een mooie subtiel gedefinieerde en geaccentueerde wimper, mooi voor overdag als je wel wat kleur op je wimpers wilt maar geen overdreven lange bambiwimpers (ik kan er niks aan doen, ik hou nou eenmaal van drama....). Omdat de LBP zwart is en ik eigenlijk altijd bruine mascara gebruik houd ik het liever bij een bruine mascara.

My naked eyelashes
Estée Lauder Little black primer solo 
Little Black primer & Lancôme hypnôse in turqouise 
Mijn favoriete toepassing van de LBP is toch wel als toplaagje over mijn mascara, zeker als je van een gekleurde mascara houd zorgt de LBP voor een mooie verdieping van de kleur van je mascara en natuurlijk voor een watervast beschermlaagje. Uit ervaring kan ik melden dat een paar tranen wel zorgden voor vlekkerige wangen maar niet voor vlekkerige mascara.

Het ligt dus eigenlijk een beetje aan je wensen maar ik heb mijn favoriete toepassing gevonden en daarin scoort de LBP een dikke voldoende dus ik ben zeer tevreden.  


Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Wow, wat een mooi effect. ik vind 'm solo heel erg mooi, heel natuurlijk. Ik gebruik eigenlijk alleen zwarte mascara. Heel soms (eens in de 10 jaar als de trend er weer is) een gekleurde, groen of paars. Bruin zie je toch niet, dus dat laat ik achterwegen, zal geen effect hebben op zwart toch? Ik weet het niet, het is denk ik niet helemaal mijn ding, maar met dikke korting zou ik 'm wel kopen, puur om te kijken wat het bij mij doet.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)