maandag 13 april 2015

Mavala Vochtherstellende voetverzorging

Mavala Vochtherstellende voetverzorging 
Nu het voorjaar echt in zicht is wordt het langzaam aan tijd om mijn voeten sandaaltjesproof te maken. Na maanden warme sloffen en warme panty's en bedsokken (ja ik heb s'nachts echt koude voeten en hoewel die bedsokken zo niet sexy zijn doe ik ze toch lekker aan) zijn mijn voeten wel toe aan wat extra liefde.

Op de doos staat het al vermeld: Hele droge gebarsten voeten? Mijn antwoord? Ja, ja en nog eens ja! Mijn voetenzolen zijn echt een nachtmerrie, ik hoop altijd dat verkoopsters van luxe schoenenzaken even weglopen als ik een mooie pump moet passen want ik schaam mij voor mijn voeten. Er is wel iets aan te doen, braaf elke dag raspen (er komt zoveel van mijn voeten af dat ik het eigenlijk dunschillen zou moeten noemen), voetbadjes nemen en smeren zou ideaal zijn maar daar kom ik echt niet elke dag aan toe.


Tijd om dit product eens aan een test te onderwerpen want als mijn voeten er van gaan opknappen dan wil dat heel wat zeggen. Het product dient eenmaal daags aangebracht te worden op schone, droge voeten. Voor ernstige gevallen adviseert Mavala om de voeten voor het slapen gaan van een royale laag product te voorzien waarna je katoenen sokjes aantrekt en het zo een nachtje laat intrekken. Het product doet volgens de bijsluiter ook wonderen voor droge knieën en ellebogen, dus als er nog wat aan je handen zit na het inmasseren kan ik er meteen mijn ellebogen mee insmeren. Goed plan!

Vooral voeten met eelt en gebarsten hielen zullen baat hebben bij dit product, mijn probleemzone qua basten is niet zozeer de hiel maar meer de zijkanten van mijn voeten wat erg niet charmant is in open sandaaltjes. De formule van deze voetverzorging bevat 25% urea (hét middel tegen gebarsten voeten) wat vochtinbrengend werkt en er ook voor zorgt dat de ruwe schilferige huid sneller loslaat. Abrikozen pulp extract is rijk aan pro vitamine A en versterkt de afschilferende werking van de urea. Een speciaal vochtverzorgend complex zorgt voor een beschermend laagje wat verdere uitdroging voorkomt en de ruwe huid verzacht en egaliseert.


Goed de test, na één keer aanbrengen ziet het geheel er al wat charmanter uit (ik heb lang getwijfeld of ik de foto's nu wel of niet moest plaatsen maar het is de keiharde waarheid en straks zie je het voor en na verschil nog beter). De balsemachtige textuur is rijk maar toch lekker smeerbaar. Mijn pijnlijke voeten kan ik bijna horen zuchten van verlichting na het aanbrengen van het product.


Na een paar dagen merk ik dat de huid soepeler wordt en de kloofjes langzaam de kans krijgen om te herstellen. Een dag overslaan bleek geen ramp maar langere perioden niet smeren zorgden direct weer voor pijnlijke kloven, soms tot bloedens toe. Er zit maar één ding op...zorgen dat ik altijd een tube vochtherstellende voetverzorging van Mavala in de buurt heb. Enig nadeel, als je net als ik serieus gebarsten voeten hebt zal je in het begin vrij snel door je tube heen zijn want een tube bevat maar 50ml maar het is ook een idee om deze speciale verzorging enkel op de rampzones aan te brengen (uhm mijn gehele hiel en zijkant voet....) om er iets langer mee te doen.

Mavala is verkrijgbaar bij drogist en parfumerie (ook via de online shop van Douglas).

PS onderstaande foto's kunnen shocking zijn als je zelf poezelige voetjes hebt, ik raad je aan om dan naar een ander artikel weg te klikken....

Zonder Mavala vochtherstellende voetverzorging 
Met Mavala vochtherstellende voetverzorging