zondag 5 april 2015

Kérastase Densifique

Kérastase Densifique 
Mooi haar begint bij een gezonde hoofdhuid, professione scalp care ligt ook aan de basis van het ontstaan van Kérastase. Er bestonden al specifieke shampoo's (bains) om de hoofdhuid extra mee te verzorgen maar in 2013 lanceerde het salonmerk de Densifique lijn. De Densifique productlijn werd vorig jaar uitgebreid met maar liefst 5 nieuwe verzorgingen. De eerste indruk die ik kreeg van de producten had deels te maken met jeugdsentiment, de geur van de producten doet mij namelijk sterk denken aan Escape van Calvin Klein, een cultparfum uit de jaren '90.


Sterproduct is het Dénsifique sérum jeunesse dat de jeugdigheid van het haar activeert. Ook het haar ondergaat zichtbare veranderingen met de jaren waarvan grijs en dunner worden de belangrijkste problemen zijn. Ik persoonlijk vind grijs haar enorm chic en elegant maar qua onderhoud vergt het meer aandacht, grijs haar toont sneller dof en is wat stugger van textuur. Het sérum jeunesse bestrijdt zowel het fijner worden als de depigmentering van het haar. Hoe dat werkt?

Melanine is verantwoordelijk is de bron van kleur voor het haar en zorgt er tevens voor dat het haar soepel en glanzend blijft. Vrije radicalen hopen zich in de loop der jaren op waardoor melanocyten die melanine afscheiden verdwijnen. Het serum jeunesse bevat het anti-ox cellular complex dat een krachtige anti oxiderende werking heeft, de vrije radicalen uit de weg ruimten de melanocyten beschermt. Onder andere vitamine C en E en een UV filter beschermen haar én met name de hoofdhuid.

Maar daar stopt het niet niet, Stemoxydine® verhoogt de dichtheid van het haar door een samenstelling van ceramide en een polymeer die de glans en soepelheid van de vezel herstelt. Door de luxe sprayflacon breng je het product gemakkelijk aan op het natte of handdoekdroge haar voor de styling voor extra volume en sterk, glanzend en soepel haar.


Het masque densité versterkt haar dat aan dichtheid verliest, mijn haar heeft vooral stress door warme stylingtools en heeft echt baat bij dit luchtige masker dat wel versterkt maar niet verzwaart. Het mascque densité heeft een romige jelly achtige textuur en zorgt voor heerlijk glanzend, goed doorkambaar haar dat lekker veerkrachtig blijft. Ook voor curly girls is dit een fijn masker want mijn krullen komen vol enthousiasme tevoorschijn als ik dit masker gebruikt heb. Ik breng het enkel aan op de lengten, laat het 10 minuutjes intrekken (ik draai de kraan uit en scrub mezelf altijd uitgebreid als het masker intrekt) en spoel het goed uit.

De Bain densité voor dunner wordend haar reinigt het haar en zorgt voor textuur zonder het te verzwaren. De mousse is wel een persoonlijke favoriet, deze mousse geeft mij grandioze krullen en ruikt heerlijk. Een hoeveelheid mousse ter grootte van een clementine zorgt voor een glanzende krullencoupe maar zorgt er ook voor dat mijn haar na een brushing mooi in model blijft zitten.


Toch heb ik één kleine aanmerking op een product uit deze lijn, ik probeer zoveel mogelijk om shampoo's die sodium laureth of sodium lauryl sulfate bevatten te vermijden. Beiden zijn en vorm van zeep (ontvettend en schuimende bestanddelen) en hoewel laureth de milde variant is zorgen ze bij mij toch voor een jeukende hoofdhuid. Ik hoop dat er een dag komt dat alle Kérastase shampoo's vrij zijn van SLS, de sulfate free shampoo uit hun Discipline gamma was een goed begin, nu de rest nog.

Kérastase is verkrijgbaar bij de Kérastase kapper.  


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)