donderdag 16 april 2015

Acné SOS: Dermalogica Clearing skin wash & concealing spot treatment

Acné SOS: Dermalogica Clearing skin was & concealing spot treatment 
Mijn nieuwe eitwit en zuivelrijke dieet heeft een paar vervelende bijwerkingen waarvan een huid vol onzuiverheden (hello backné!) er eentje is. Ik heb vanaf mijn 16e geen puistjes gehad en nu springen ze vol enthousiasme tevoorschijn, iets waar ik niet echt heel erg blij mee ben. Uiteraard zet ik mijn voedingspatroon voort omdat ik toch wil weten of ik eerdaags weer in mijn jeans pas maar als de prijs daarvoor een gezicht vol onzuiverheden is ben ik daar toch niet zo vrolijk van word. 

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn lichaam zo blij wordt van alle zuivere voeding (kuch kuch) dat er een interne grote schoonmaak plaatsvind en alle rommel nu naar buiten komt, wat het ook is, ik pak het aan de buitenkant bij de bron aan met de Dermalogica clearing skin wash. De Clearing skin wash is een schuimende reiniger die onzuiverheden en dode huidcellen aanpakt door middel van salicylzuur. De laag dode huidcellen zorgt ervoor dat er makkelijk verstoppingen kunnen ontstaan die ontstekingen veroorzaken. Salicylzuur zorgt ervoor dat de laag dode huidcellen zachtjes wordt verwijderd waardoor de kans op ontstekingen door verstoppingen wordt geminimaliseerd.  

Munt, eucalyptus en tea tree olie verwijderen de bacteriën die de ontstekingen in de huid veroorzaken. Menthol en kamfer verfrissen de huid waardoor ze optimaal voorbereid is op de verzorging die dan volgt. 

Deze reiniger is mijn secret weapon tegen backné (acné op de rug), als de warme tijd van het jaar aanbreekt wil ik nog wel eens een pukkeltje op de rug hebben dus gebruik ik de clearing skin wash in combinatie met de Dermalogica buffing cloth. Deze combinatie werkt trouwens ook heel erg goed tegen pukkeltjes en bultjes op de bovenarmen die vaak ontstaan als de temperaturen omhoog schieten. 





De Concealing spot treatment zit in een handige tube met 10ml inhoud en de inhoud van deze tube zorgt ervoor dat puistjes en onzuiverheden gericht worden aangepakt. De huidkleurige crèmige emulsie camoufleert de onzuiverheden en zorgt ervoor dat ze sneller verdwijnen.

Mijn huid is na een paar dagen Clearing skin wash en de concealing spot treatment al een stuk rustiger, nu maar hopen dat het zo blijft....


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)