zaterdag 21 maart 2015

Babyliss Diamond Ceramic I-Pro235 Ionic

Babyliss Diamond Ceramic I-Pro235 Ionic 
De nieuwe Babyliss Diamond Ceramic I-Pro235 Ionic stijltang is een snelle ontkruller waarmee je je haar gladstrijkt, meer volume geeft vanaf de wortel of juist krult door het nieuwe ronde design.

De speciale keramische platen verdelen de warmte gelijkmatig waardoor het toestel perfect over je haar glijdt zonder het te beschadigen. De temperatuur kan ingesteld worden van 140 tot 235 graden celcius, het ligt een beetje aan het type haar en natuurlijk de conditie van je haar welke temperatuur je moet gebruiken. De stijltang kan makkelijk ingesteld worden op verschillende temperaturen met de intense en protect knopjes.


De stijltang warmt snel op  (30 seconden) en met de intense en protect knopjes kan je de temperatuur instellen. Het krullen maken met een stijltang gaat mij persoonlijk niet zo goed af, van mijn natuurlijke krul naar stijl haar gaat vlot en door de ronde vorm van de stijltang krijg je niet een rare deuk in de aanzet van je haar maar een mooie afgeronde vorm.

De stijltang werkt vlot en mag ook op vochtig haar gebruikt worden (iets wat ik bij deze toch als een beetje griezelig ervaar). Denk er wel om, vochtig is niet kletsnat net uit de douche haar, als je dat met een stijltang wil bewerken kan dat rampzalige gevolgen hebben. Dus handle with care!


Ik heb al heel wat stijltangen getest en ik ben tevreden over de Babyliss maar het is niet de beste die ik heb liggen als het gaat om volledig gladmaken (eerlijk is eerlijk, mijn Remington wet2 dry is sneller en voert vrijkomend vocht sneller af door de stoomgaatjes) Wel is deze Babyliss weer erg fijn als het gaat om even bijwerken want dan kan je je voordeel doen met de ronde vorm van de tang. Als ik dan de Remington gebruik eindig ik wel eens met een rare knik in het haar, iets waar ik mij bij de Babyliss dus geen zorgen om hoef te maken.

Ik heb van mijzelf dikke haren met flinke krullen en met de Babyliss moet ik toch echt meerdere malen per lok met de tang over mijn haar terwijl dat met de Remington in de helft van de tijd kan en op lagere temperatuur (dus minder blootstelling aan de hitte= beter voor mijn haar).

Al met al ben ik tevreden over deze stijltang, het mag eerlijk gezegd worden dat het nog niet simpel is om een exemplaar te vinden dat perfect bij jouw haar en eisenpakketje past. De afgeronde vorm is voor mij echt een pluspunt, deze heeft dan ook mijn voorkeur wat touch ups betreft. Gebruik jij wel eens een stijltang?


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)