donderdag 19 februari 2015

Smashbox foundation primers

Smashbox primers 
Foundations hebben het niet altijd even makkelijk, we verwachten dat ze de hele dag braaf op hun plek blijven zitten, er op ons best uit laten zien en het liefst ook nog dat ze onze huid verzorgen en niet verstikken.

Om het beste uit je foundation te kunnen halen is een schoon en egaal huidoppervlak een vereiste, elke oneffenheid kan de duurzaamheid van je make-up op negatieve manier beïnvloeden. Om al die oneffenheden weg te poetsen en het oppervlak mooi glad en egaal te maken zijn primers bedacht. De iconische Smashbox Photo finish foundation primer zag in 2000 het levenslicht.

De primer was bedacht om het aantal touch ups van de foundation tijdens fotoshoots te minimaliseren zodat de flow van de fotograaf niet verstoord hoefde te worden. Nu 15 jaar later is deze primer nog altijd een bestseller en er zijn inmiddels een aantal varianten aan het Smashbox assortiment toegevoegd waaronder een Color correcting primer, een blemish control primer én een hydrating primer.


Door een hoeveelheid primer ter grootte van een erwt aan te brengen op je gereinigde en gehydrateerde gezicht creëer je een perfecte basis voor je foundation. Vitamine A & E, druivenpitextract en groene thee zorgen voor de nodige verzorging en daarnaast helpt de primer om fijne lijntjes en poriën optisch te verminderen. De klassieke photo finish schijnt zelfs pluishaar in bedwang te houden dus ik smeerde het restant meteen maar even in de kroezende plukjes langs mijn haarlijn.

De hydrating primer zorgt voor een urenlange hydratatie dankzij een extract uit woestijnplanten. Perfect als je een wat drogere huid hebt die behoefte heeft aan extra verzorging maar toch zoekt naar een lichte textuur. 


Dat moest natuurlijk uitvoerig getest worden dus ging ik aan de slag, ik heb beide primers getest. Wat als eerste opviel was dat je bij gebruik van een primer echt veel minder product nodig hebt dan zonder primer (duh ik ben soms een beetje moeilijk te overtuigen). De eerste make-up was dan ook vrij heftig uitgevallen omdat ik er niet bij had stilgestaan dat ik moest opletten hoeveel product ik gebruikte. Ook concealer, blush en highlighter hechten veel gemakkelijker aan het huidoppervlak dus opletten!

De Photo finish voelt een beetje glibberig aan en legt direct een egaliserend glad laagje op de huid, nu is mijn huid zo mid-winter echt vrij droog en een poederfoundation in combinatie met deze primer was geen succes, mijn huid leek wel op een Hermès Birkin, je zag alle droogtelijntjes en poriën zitten. Deze primer laat ik dus even met rust tot het warmer wordt want tijdens de zomer glim ik snel en transpireer ik lichtjes in mijn gezicht dus ik vermoed dat het dan een redder in nood zal zijn. Daar kom ik tijdens de zomer dus echt nog even op terug.

De Photo finish Hydrating heeft een hele andere textuur dan de Photo finish en doet een beetje denken aan een frisse hydraterende fluide. Dit product camoufleerde de droogtelijntjes een stuk beter dan de reguliere Photo Finish en zorgde voor een comfortabel gevoel.

Eindoordeel? Ik houd het ochtendritueel graag simpel, maar het is dus zeker het extra laagje smeren wel waard, zeker als je een dag op stap moet en alles goed op zijn plek moet blijven zitten. Ook heb je kleinere hoeveelheden make-up product nodig omdat het allemaal net even iets lekkerder pakt op de huid. Er zijn verschillende soorten primers van Smashbox dus er zit er altijd wel eentje bij die bij jouw huidtype past. De frisse hydrating primer is perfect voor mijn droge velletje.

Smashbox is exclusief verkrijgbaar bij geselecteerde Douglas filialen en de online shop van Douglas (Gratis verzending, 2 samples naar keuze en ook gratis verzending naar België).


Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Deze klinken erg goed, vooral de hydraterende variant spreekt me wel aan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)