dinsdag 24 februari 2015

Lancôme Miracle Cushion foundation

Lancôme Miracle Cushion foundation
Foundation is een product dat ik eigenlijk nog niet zo heel erg lang gebruik, ten eerste is het met mijn huidskleur (mix Europees, Aziatisch en Zuid Amerikaans ja echt!) lastig om een product te vinden met de juiste ondertoon. Daarnaast vind ik het ook lastig om een product te vinden dat wel lekker romig aanbrengt maar toch een mooie satijnmatte finish geeft.

Lancôme introduceert een vloeibare foundation in compact formaat waardoor alle voordelen van zowel een compacte als vloeibare foundation worden gecombineerd. Kijk dat is natuurlijk wel iets dat ik graag wil uitproberen. Het compact bevat een spons die doordrenkt is met vloeibare foundation, als je met een penseel, sponsje of je vinger op de spons drukt komt de foundation vrij.


Lancôme ziet zichzelf als beautypionier die make-up heel erg serieus neemt maar wel met een plezierig aspect, elke innovatie moet het leven makkelijker maken. Miracle cushion is een voorbeeld van de vooruitstrevendheid van Lancôme, de cushion trend die in Azië is ontstaan is nu ook in Europa voorhanden door deze variant van Lancôme. Miracle cushion wil zelfs vrouwen die eigenlijk niet echt bezig zijn met hun teint verleiden om het praktische product te proberen en omarmen.


Niets zo lastig voor cosmeticafabrikanten als producten voor de teint, er zijn enorm veel verschillende wensen en criteria dat het moeilijk is om een product te lanceren waar eigenlijk alle vrouwen wel enthousiast over zijn. In het universum van foundation heb je globaal gezien twee kanten: aan de ene kant de dames die graag een ultradekkende foundation willen die makkelijk aanbrengt, zorgt voor een mooie glow en de hele dag zorgt voor een smetteloos resultaat.

Lijnrecht tegenover deze groep staan de draagsters van transparante texturen zoals een BB of CC cream, transparante getinte dagcrème of juist helemaal niets. Ze willen een simpel en snel aan te brengen product in een praktische verpakking.


En toen was er een compromis! De Miracle Cushion lijkt op een poederdoos, of een compacte foundation maar dan is daar ineens dat verrassende sponskussentje. Druk erop met je vinger en er komt een frisse make-up vrij die zorgt voor de dekking van een BB maar even praktisch is als een compact poeder. Miracle Cushion egaliseert, verfrist en beschermt tegen UV straling.

Het bijzondere effect wordt bereikt door de 3-eenheid van de foundation fluide, het sponskussentje en de applicator. Door de kleine luchtgaatjes in het sponskussen komt er bij gebruik de juiste dosis product vrij. De textuur zorgt tevens voor hydratatie en verzorging voor een fris gevoel bij het aanbrengen en een comfortabel gevoel gedurende de dag. Ook bevat de formule veel water waardoor het direct een verkoelend en fris gevoel op de huid geeft (het zorgt zelfs voor een daling van de oppervlaktetemperatuur).



Qua verzorging zit je ook wel goed,een extract van dennennaalden zorgt voor een heldere, stralende teint en een transparant effect. Esterolie en glycerine voorzien de huid van vocht waardoor ze lekker zacht blijft en de dekkracht van de pigmenten zorgt voor verdoezeling van oneffenheden.

Miracle Cushion kan op verschillende manieren worden aangebracht van luchtig tot intens. Voor een luchtig effect: Druk de applicator lichtjes op het kussen en breng eerst aan in het midden van je gezicht waarna je het product luchtig uitwerkt naar de buitenkant van het gezicht toe. Voor een mooi egaal effect druk je de applicator voorzichtig op het kussentje en breng het product lichtjes kloppend over je gezicht aan en werk altijd van het midden van het gezicht naar buitenkant (richting de oren) toe. Voor een dekkend effect druk je de applicator wat dieper in het kussentje en laat de applicator van het midden naar buiten toe over het gezicht glijden.



Goed eens proberen dus, ik wil altijd alles weten dus ik heb de miracle cushion ook getest met primer en met een andere applicator (foundationpenseel). De foundation voelt bij het aanbrengen inderdaad heel erg fris aan op de huid, De foundation is inderdaad goed dekkend en heeft toch een mooie transparante finish en geeft direct een frisse glow aan het gezicht en na de eerste keer aanbrengen schrok ik hier zo van dat ik meteen rigoreus ging afpoederen. Ik moet leren om geduld te hebben want als het product even op het gezicht zit trekt die glans wel weg want dat is het water dat moet verdampen (wetlook is de nieuwe haartrend van 2015 maar ik snap dat dat niet voor het gezicht bedoelt is...).

Ook na een paar uur is mijn gezicht nog bedekt met de niet voelbare Miracle cushion (nog een plus je voelt het product niet op de huid zitten) en met een speciale foundation primer is het effect nog beter en heb je minder product nodig voor een mooi egaal en dekkend resultaat. Dat de primer je make-up zuiniger in gebruikt maakt is wel fijn want hoewel het sponsje vol make-up zit heb ik toch het idee dat een flacon met vloeibare foundation langer mee zal gaan.


De applicator is qua aanbrengen echt wel de beste optie, ik heb mijn favoriete foundation penselen gebruikt maar het mooiste resultaat bereik je toch met het bijzondere sponsje dat in de verpakking zit.

Iets waar ik ook heel erg blij van word is dat de verpakking navulbaar is. Als het sponsje geen product meer afgeeft (je kan het ook eerst nog eens omdraaien om het onderste uit de kan te halen) kan je het vervangen door een nieuwe, of....als je huidskleur per seizoen veranderd, door een andere tint. Er zijn 6 tinten verkrijgbaar van licht tot donker.


Mijn eindoordeel? Ik werd verrast door de frisse textuur en de mooie transparante, maar toch dekkende finish. Op bovenstaande foto draag ik enkel en alleen 02 Beige rosé, ik heb nog overwogen om de foto zonder Miracle cushion te plaatsen maar ik wou het je niet aandoen, trust me, het is een heel groot verschil.

Als je foundation fan bent is het zeker het uitproberen waard en ook als je niet zo dol bent op het concept foundation is het toch misschien wel een fijn product om eens mee te starten. Laat je eens adviseren bij je Lancôme verkooppunt en laat het product desnoods eens aanbrengen om het bij jezelf te zien, dat is vaak echt wel het beste als je een foundation wilt uittesten. Kijk ook buiten eens goed in de spiegel en kijk na een paar uurtjes nog eens hoe het product er dan op de huid uitziet.

Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Dit is echt zo'n interessante verpakking! Ik zag het in de winkel maar snapte toen niet goed wat de bedoeling was, dit is de eerste review waar ik zie hoe je hem gebruikt! :)
    Hij staat je heel goed, je huid ziet er geweldig uit :D
    x

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)