zaterdag 21 februari 2015

Jane Iredale HandDrink Hand cream

Jane Iredale HandDrink Hand cream 
Onze handen zijn sterk maar toch ook kwetsbaar en we stellen ze dagelijks bloot aan talloze huidverouderende factoren (zeep, schoonmaakmiddelen, zonlicht, kou) en ze krijgen vaak lang niet zoveel aandacht als ons gezicht terwijl de handen vaak als eersten je leeftijd verraden.

Jane Iredale creërde daarom haar HandDrink handcrème, een rijke verzorgende formule in de vorm van een luchtige supersnel absorberende lotion. De SPF 15 zorgt voor de nodige zonnebescherming door het brede spectrum UV filters en plantaardige extracten helpen de teint te verbeteren en egaliseren, rozenolie helpt de vochtbalans te herstellen, kalmeert en zorgt voor een heerlijk natuurlijke geur. Appel verheldert de teint en groene thee en zwarte bes zorgen voor de nodige antioxidanten. Een heel compleet product in een praktische 50ml tube. Nu leek 60 ml mij best weinig (ik smeer flink) maar aanbevolen wordt een hoeveelheid ter grootte van een erwt.


Nu is dat een beetje tricky want de eerste keren schoot ik flink uit bij het doseren (mijn handen knapten wel heel erg van op van die royale hoeveelheid moet ik toegeven) dus voorzichtigheid is geboden. Één erwt is trouwens voor mijn droge handen iets aan de weinige kant, ze slurpen het product zo op dus ik doe één erwt per hand. De lotion trekt supersnel in en voelt niet vettig aan en laat ook nog eens een heerlijke rozengeur achter. Groot pluspunt, Jane Iredale is een firma die niet op dieren test, bovendien is dit product van Jane ook vrij van dierlijke bestanddelen.



Heel erg slim punt van Jane Iredale, de SPF in het product beschermt je handen ook tegen het UV licht waarmee je handen in aanraking komen tijdens een gelmanicure (heb er nog nooit bij stilgestaan dat dat op lange termijn nogal voor problemen kan gaan zorgen als je je handen erg vaak onder de UV lamp hangt, maar handen zijn natuurlijk al een risicozone wat pigmentvlekken betreft dus goed smeren!). Deze handcrème is verkrijgbaar bij Jane Iredale verkooppunten.


Ingredients:
Zinc Oxide 2.75%, Titanium Dioxide 1.25%
Aqua/Water/Eau, Coconut Alkanes (and) Polysilicone 11, Cyclopentasiloxane, Coco-Caprylate/Caprate, Glycerin, Dimethicone/PEG-10/15 Crosspolymer, Octyldodecyl Neopentanoate, Raphanus Sativus (Radish) Root Extract, Polyhydroxystearic Acid, Pyrus Malus (Apple) Fruit Extract, Pectin, Chlorella Vulgaris/Lupinus Albus Protein Ferment, Citrus Paradisi (Grapefruit) Fruit Extract, Citrus Aurantium Amara (Bitter Orange) Fruit Extract, Sodium Ascorbate, Rubus Fruticosus (Blackberry) Fruit Extract, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Caprylic/Capric Triglyceride, Tocopherol, Lonicera Caprifolium (Honeysuckle) Flower Extract (and) Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Rosa Damascena Flower Oil, Xanthan Gum, Citric Acid

1 opmerking:

  1. Deze ga ik ook eens proberen!
    Had er ook nog niet bij stilgestaan dat je handen sneller verouderen als je langere tijd regelmatig met je handen onder een UV lamp zit.... Gelukkig was ik niet met die trend meegegaan en hou ik het dus nog steeds bij 'gewone' nagellak.
    Dat was overigens om de reden dat mijn nagels erg slecht werden van het soaken, maar nu heb ik dan twee redenen. Xx

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)