maandag 16 februari 2015

Faby nail laquer

Faby nail laquer
Faby werd vorig jaar op de Belgische markt geïntroduceerd, dit Italiaanse merk had technische innovatie bovenaan het lijstje staan toen de nagellaklijn werd ontwikkeld. Daarnaast heeft Faby ook een eco-vriendelijke instelling, producten moeten niet schadelijk zijn voor mens en dier (de producten zijn cruelty free). Faby nagellakjes zijn 5 free en dan ook vrij van  DBP, Tolueen, Formaldehyde, Kamfer en Formaldehyde hars.


Faby lanceerde vorig jaar (ja ik ben een beetje laat...) de Futuristische collectie Future baby, een look die bestaat uit 12 lakken met vier verschillende finishes: cream, shimmer, frozen opaque en texture. De collectie is geïnspireerd op de stoere outfits uit science fiction films en de kleuren van het universum.

Ik mocht twee lakjes uit de collectie uitproberen en dat zijn Look how they shine en Don't panic. Nu zijn dit twee kleurtjes die niet helemaal in mijn comfort zone liggen maar los daarvan zijn de lakken heel erg goed in gebruik, met het fijne penseeltje lak je precies en de lak egaliseert zichzelf waardoor je een mooie egale finish krijgt.

Faby 035 Look how they shine 

Look how they shine is een lak die ik zou omschrijven als antiek gouden shimmer, een aparte kleur die een beetje clasht met mijn huidskleur maar wel heel mooi diep is. Door Don't panic panikeerde ik wel een beetje na het eerste laagje, de lak is vrij dun en het eerste laagje liet een dun waasje olijfgroen op mijn nagel achter. Twijfelachtig lakte ik toch dapper door en nog eens twee laagjes later was het resultaat een diepgroene (bijna zwarte) shimmer met hele mooie glinsterende deeltjes.

Faby 034 Don't Panic


Faby heeft voor iedere lakliefhebster wel iets in het vaste assortiment dat bestaat uit maar liefst 175 kleuren. Italian couture on your nails. Inmiddels heb ik al wat kleurtjes aan mijn wishlist toegevoegd.



Faby lakjes zijn voor €12,95 verkrijgbaar bijj Faby verkooppunten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)