zaterdag 7 februari 2015

Dermalogica's resque squad

Dermalogica's resque squad 
Elk cosmeticamerk heeft wel van die speciale probleemgerichte EHBBO (eerste hulp bij beauty ongemakken) producten en dit trio van Dermalogica heeft mij al dikwijls gered.

De Stress relief treatment oil is een body olie die je direct op de huid kan gebruiken als verzorging of massage olie, die je kan toevoegen aan het badwater (4-8 pompjes) of aan je bodylotion of crème (1 pompje) voor een rijkere verzorging die nog meer comfort aan de huid geeft.

Deze in water oplosbare stress verminderaar bevat essentiële oliën van sandelhout, lavende en salie die een ontspannende werking hebben. Daarnaast zorgen frisse citroen tea-tree en ylang-ylang ook voor rust. De olie bevat geen synthetische geur-en kleurstoffen. Mijn scheenbenen zijn in de wintermaanden echt rampzalig droog, een pompje per onderbeen does the trick, ik hoef het niet eens dagelijks te gebruiken zo rijk is het product en voor mij wel zo handig want ik vergeet na het douchen regelmatig om mezelf in te smeren....

De kruidige geur is wel iets waar je even aan moet wennen, ik weet inmiddels niet beter sinds begonnen ben met het smeren van de meer zuivere huidverzorging. Dermalogica is hier heel erg open en helder over, ze willen bewust geen flashy verpakkingen of verleidelijke parfums aan hun producten toevoegen, het gaat om wat er in de flacon zit (heel bewust geen potjes want door bacterïen op je vingers en zuurstof gaat de werking van je product op den duur verloren) en wat dat voor je huid doet. Eigenlijk heel logisch, broccoli, avocado en tomaten zijn ook niet sexy en glamorous maar wel enorm goed voor je, ik hou wel van deze basic benadering op skincare. Eigenlijk de voornaamste reden dat ik zo snel fan ben geworden van Dermalogica (naast het feit dat de producten gewoon amazing zijn dan)


Lippen zijn altijd een kwetsbare zone tijdens extreme weersomstandigheden, deze stick mag je niet alleen op de lippen gebruiken maar ook op andere gedeelten van het gezicht (rond de neus bij een verkoudheid of op de jukbeenderen als je op de fiets door weer en wind moet). De Climate control beschermt en herstelt droge en schrale plekjes op de huid door middel van karitéboter en een mix van antioxidanten.

De stick heeft een licht kruidige geur een een transparante finish met een subtiel glansje (die dus gerust over het hele gezicht aangebracht kan worden zonder dat je de wereld tegemoet glimt). De geur vervliegt vrij snel dus is niet storend en de crèmige formule pakt goed op de huid dus blijft goed zitten. De balsem geeft direct een comfortabel gevoel aan de lippen en bij regelmatig smeren worden de lippen zichtbaar zachter en soepeler.


Pukkeltjes verschijnen altijd nét op momenten dat je er echt niet op zit te wachten. Beheers de neiging om ze uit te drukken of erger (ik ging ze vroeger wel te lijf met een hete naald, don't try this at home, het leverde geen zichtbare voordelen op...geen slimme actie van mij) maar verdoezel ze in met de concealing spot treatment van Dermalogica.


Schud de tube voor gebruik en breng meerdere malen per dag aan op de ontstekingen (met een schone vinger!!!).  Zwavel en zinkoxide doden bacteriën, niacinamide (check hier de heldere uitleg van Dr.Jetske Ultee) gistextract, cafeïne en biotine verminderen talgproductie en irritatie. Salicylzuur tenslotte verwijdert opgehoopte dode huidcellen die de verstoppingen en ontstekingen veroorzaken. Natuurlijk heb ik as we speak geen pukkeltje, maar hieronder zie je het product op de huid.



Dit zijn enkele van mijn favorieten van Dermalogica, binnenkort meer over dit briljante merk. Heb jij ook onmisbare SOS producten?

Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Ik wil het ook zo graag proberen, nog nooit iets van gehad, ik heb het zeker op mijn lijstje staan. Wat ik veel gebruik als sos in de winter is olie, ook voor het gezicht. Verder houd ik ook van maskers, ik maak veel zelf, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een kant en klaar product gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)