zaterdag 20 december 2014

Masters of LXRY part I

Masters of LXRY part I
Vorig weekend vond in de RAI Amsterdam wederom de Masters of LXRY, de grootste Luxury lifestyle beurs van Europa, plaats. Vorig jaar was ik ook aanwezig en dit jaar was er wederom veel moois te zien.

Wat mij wel opviel was dat ik dit jaar iets minder onder de indruk was van het totaalplaatje, misschien is het toch een waarheid dat luxe snel went? Ben ik nu al blasé? Het zal wel iets zijn maar feit is wel dat deze beurs een snoepwinkel is voor de filthy rich, zo zag ik prachtige bolides, de favoriete bubbels van Chuck Bass (voor de Gossip girl fans onder ons) en prachtige juwelen en couture. Omdat het misschien iets teveel van het goede ineen is heb ik besloten om alle pracht en praal op te splitsen in twee delen, zo kan je het even laten bezinken...



De Lovely Leather tassen van Leontine Hagoort zijn prachtige kunstwerkjes voor moderne cowgirls en pas vanaf Maart volgend jaar in Nederland verkrijgbaar. De collectie tassen werd tijdens de Paris Fashion week gepresenteerd en ik kan me goed voorstellen dat deze eigenzinnige ontwerpen goed in de smaak vielen.

Ik heb inmiddels al even op de Leontine Hagoort website rondgesnuffeld en mijn oog viel op de limoengroene Mignon Limon. Wordt vervolgd vermoed ik...


Ik ben en blijf natuurlijk een country girl nu ik in een natuurgebied woon en er gaat ook niets boven een heerlijke wandeling met mijn teckels, punt is altijd om er tijdens die boswandelingen toch nog een beetje fashionable uit te zien, deze regenjassen van Waterdicht Amsterdam zijn mooi van snit, lichtgewicht en verkrijgbaar in diverse mooie modellen.



Ik ben een groot voorstander van recyclen en Rebootz doet dat wel op een hele bijzondere manier. Annemarie van Zuilen transformeert motorpakken tot wel hele unieke laarzen. De one of a kind laarzen van Rebootz zijn stoer en energiek maar ook vrouwelijk en bijzonder. Zelfs de speciaal in Italïe onworpen aluminium hak is recyclebaar. Is je man een circuitracer en is hij toe aan een nieuw pak? Laat zijn pak dan omtoveren tot een paar beeldige laarzen voor jezelf. Hij blij, jij blij.

Bij het nieuwe schoenenlabel SesChoix ligt de nadruk op exclusiviteit door het uitbrengen van schoenen in beperkte oplage, vervaardigd van hoogwaardige materialen waaronder satijn, kalfsleer en struisvogelleer. SesChoix heeft een eigen atelier en salon (je kan er dus ook schoenen op maat laten make) en is creatief en onafhankelijk waardoor ze geheel op eigen wijze een lekker rebelse en eigenwijze collectie schoenen kunnen realiseren. De schoenen zijn exclusief verkrijgbaar in de SesCoicx Salon aan de Havenstraat 17 in Oudewater.



Le Beau Gateau stapeltaarten zijn kleine kunstwerkjes en er is nu ook een nieuw concept namelijk de de petit gateaux. De petit gateaux zijn kleine taartjes die het bruidspaar een jaar na het huwelijk samen kunnen opsnoepen, nu vind ik dit een leuk concept maar aan de grootte van die taartjes te zien denk ik dat het bij mij en husband zou uitlopen op ruzie....

We kunnen het heel goed met elkaar vinden maar voedsel delen is iets waar we niet zo goed in zijn, denk dat het dan een compromis zou worden van één taartje per persoon...liefst met een lekkere fles bubbels erbij (die wil ik dan wel weer delen).


Als liefhebber van lekkere bubbels werd ik direct aangetrokken tot de stand van Champagne & Co een importeur van champagne die werkt met kleine familiehuizen waar traditie en ambacht tot de kernwaarden behoren. Hoofdrolspelers in de champagnes die Champagne & Co importeert zijn de Pinot Noir en Chardonnay druif, wat resulteert in frisse, levendige champagnes en aangezien ik persoonlijk geen fan ben van kurkdroge brut champagnes juich ik dit alleen maar toe.


Op mijn verlanglijstje staan de Rosé de Réserve (volgens mij goddelijk bij de rozentaart van patisserie de Rouw uit Vught), de Demi Sec, Blanc de Blancs de Reserve, Cuvee de reserve en, heel bijzonder, de Ratafia, een wat zoete likeur op basis van de druivenpulp.

Nu is niet alleen het fenomeen champagnelikeur nieuw voor mij, ook de Biscuit roses de Reims is een product waar ik nog niet bekend mee ben. Deze franse lange vingers doop je in je champagne voor een ongekend decadent momentje.


Al een tijdje op de verlanglijst, een sieraad uit de prachtige collectie van Choices by DL maar aangezien ik niet zo goed ben in keuzes maken ben ik er nog niet helemaal uit wat ik wil... Het concept is fabulous, je koopt een ring of een paar oorhangers en je kan de stenen zelf eenvoudig wisselen, dus je past je juweel eenvoudig aan aan je outfit of stemming. Briljant bedacht!


Ik roep al een tijdje dat mijn volgende auto een blauwe zal worden, tja en toen kwam ik deze beauty van Jaguar tegen... En hoewel ik meestal stijl achterover sla als ik een prijs van een auto opzoek die ik mooi vind viel de prijsklasse van de XE nog verrassend mee. En dat voor zoveel moois...


Hoewel de Winner hondententoonstelling in een andere hal van de RAI plaatsvond waren er ook heel wat honden aanwezig op de Masters of LXRY al waren deze wat stilletjes. Deze kunstige honden werden belangeloos door de crème de la crème uit de Nederlandse kunstscene gepimpt om later geveild te kunnen worden voor stichting Energy4all. De Dog Parade reist het hele land door tot ze op 17 April 2015 geveild zullen worden.

Ik hoop dat ze samen een prachtig bedrag zullen opbrengen voor de kids met stofwisselingsziekten, 70% van de kinderen die hierdoor getroffen worden halen de volwassen leeftijd niet en er is vooralsnog geen medicijn. Stichting Energy4all zet zich in om aandacht te vragen voor kinderen met een dodelijke stofwisselingsziekte en levert een belangrijke bijdrage aan het ontwikkelen van een medicijn tegen deze nog vrij onbekende ziekten. Uiteraard is de stichting blij met de opbrengst van de geveilde kunstwerken maar elke donatie, hoe klein dan ook, is even belangrijk.


Deze vrolijke en kleurrijke bulldog is mijn favoriet, binnenkort volgt er nog een artikel over het moois wat ik op de Masters of LXRY ben tegengekomen, heb jij al iets gezien waarvan je inner diva heel erg blij werd?

3 opmerkingen:

  1. Je hebt ons mee laten genieten van een hoop mooie pracht en praal. Echt super. De Jaguar, wauw, mooie stijlvolle auto's vind ik dat. De jassen en laarzen zijn allen geweldig.
    Ben benieuwd wat je nog meer voor moois met ons kunt delen. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Owwww ik zie auto's, tassen, juwelen en schoenen :D :D die tassen zijn te gek! Zo te zien is het leuker als voorheen, toen vond ik er maar weinig aan omdat er niet zoveel stond. Leuk dat je er naartoe bent gegaan en het deze keer duidelijk veel leuker was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OMG!!! Those accessories are so pretty. Classy and super trendy.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)