zaterdag 8 november 2014

Redken styling restyled

Redken styling
De Redken Control adict 28 is al jaren mijn favoriet wat haarspray betreft, deze spray blijft goed doorkambaar, beschermt tegen vochtigheid (wat bij mijn van nature krullende haar een heel groot pluspunt is) en zorgt voor een perfecte hold. Onlangs kreeg de stylingrange van Redken een make-over. De verpakkingen transformeerden van glanzend zilver naar glamorous zwart en met deze 32 poducten kan je elke denkbare look creëren. Nu heb ik ze (jammergenoeg) niet alle 32 staan maar wel al een aantal en daarover ben ik erg positief.


De Mess Around 10 heb ik zelf eigenlijk niet getest...Manlief heeft zijn haar laten groeien en vond dit de perfecte crèmepasta om zijn retro schorem kapsel mee in bedwang te houden. De pot is inmiddels leeg en hij heeft intussen al heel wat andere potjes en tubes gebruikt maar ik denk dat ik toch maar een nieuwe pot Mess around voor hem ga halen bij de redken kapper want dat scheelt een hoop frustratie in de badkamer. Grappig is dat de mess around vooral bedoelt is voor een rommelig effect terwijl manlief het haar juist glad kamt, het zegt wel iets over de veelzijdigheid van stylingproducten.


De Rough paste 12 is een hele dikke pasta die het haar van textuur voorziet, als ik mijn haar met de stijltang bewerk blijft er een slap glad bosje over waarmee eigenlijk niet veel te beginnen is, een klein beetje Rough paste erdoor en het haar blijft soepel maar heeft wel grip waardoor het makkelijk te vlechten of op te steken is (als ik niets op mijn haar aanbreng blijft zelfs een elastiekje niet zitten). De rough paste maakt het haar niet vet, het zorgt enkel voor betere hanteerbaarheid.


Hoewel de Control addict 28 mijn favoriet is ben ik ook erg blij met de Quick dry 18, de Quick dry zorgt voor glans, controle en droogt heel snel. Het grote verschil tussen de 18 en 28 is de glans van de 18 en de vochtbarrière van de 28. Redken haarsprays hebben een hele fijne verstuiver waarmee je lekker door kan werken. De flacons zijn lekker groot van formaat dus gaan een behoorlijke tijd mee.



De gerestylde productlijn is oververdeeld in New Flex, Texturize, Volumize, Smooth, Shine, Heat Styling en Hairsprays.

De meest compacte lijn is de Shine die bestaat uit een glinsterende glansspray (Shine Flash 02) en de Outshine 01, een milk voor glans en soepelheid. Het Smooth gamma bestaat uit drie producten waarmee je je haar gladder dan glad maakt.

Er zijn 6 haarsprays verkrijgbaar, elk met een eigen functie, zo is de Quick Tease 15 perfect om te gebruiken als je je haar wilt touperen, de Pure force 20 is vrij van aerosol, de Fashion work beschermt gekleurd haar en de Forceful 23 zorgt voor glans zonder pluis.

Het New Flex trio bestaat uit drie pasta's die smeren als een crème en zorgen voor een perfect gestyled maar flexibel resultaat. De Move Ability 05 is geschikt voor glanzend langer haar, de glanzende Mess Around 10 zorgt voor warige scheidingen en een luchtige finish terwijl de Shape factor 22 de ideale matte modellerende pasta is voor opgestoken kapsels of korter haar. 


We weten allemaal dat hittestyling zijn sporen achterlaat op het haar maar toch kan je soms niet om het gebruik van een föhn of stijltang heen. De Satinwear 02 gebruik je als föhnlotion om het haar makkelijker in het gewenste model te föhnen, de fabricate 03 wordt geactiveerd door hitte en geeft textuur aan het haar. De Duo shield 07 beschermt gekleurd haar tegen hitte en de Iron shape 11 beschermt tegen de hitte van de stijltang.


Voelt je haar zich wat slapjes? Dan kan je terecht bij het Textuize of Volumize gamma, ga voor meer volume met de Volumize producten of ga voor een net uit bed look met de texturize producten. De Texturize producten zijn ook enorm fijn als je een paar mooie vlechten in je kapsel wilt verwerken, door het toevoegen van textuur heb je meer grip op je haar en kan je strakker vlechten.  

De Volumize lijn bestaat vooral uit schuimproducten voor meer volume, ook hierbij zijn er diverse texturen verkrijgbaar, elk met een eigen finish en functie. Tip: breng de mousse direct aan op een lok haar en föhn deze vervolgens in het gewenste model voor volume en gehoorzaamheid.

Net als ik lang haar dat je graag in model föhnt? Dan zijn de Full effect 04, Satinwear 02, Shine flash glasspray, Control addict 28 en Quick shine 18 aanraders. Als ik het in de krul wil laten gebruik ik ee mousse en droog het lok voor lok in de diffuser (ik leg mijn haar dan in een spiraal op de diffuser) waarna ik de föhn in een lage stand zijn werk laat doen.

Manlief was al erg tevreden met de Mess around maar ik denk dat hij helemaal uit zijn dak gaat van de Water Wax 03 en de Shape factor 22. Wordt vervolgd... Redken is verkrijgbaar bij de Redken kapper.



Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)